Kamarikuoro Comes uskontunnustuksesta Pyhän Katariinan kirkossa

Turun Pyhän Katariinan kirkon Cantio sacra –matineasarjassa kuullaan Jyväskylän seudulta vierailevaa kamarikuoro Comesia lauantaina 10. maaliskuuta.
Kamarikuoro Comes

Lauantain konsertin ”Kirkko olkoon niin kuin puu” ohjelmassa on musiikkia 1500-luvulta nykypäivään. Mukana on myös uusia sovituksia virsikirjan lisävihosta. Punaisena lankana on apostolinen uskontunnustus, jonka eri kohtia lauluvalinnat kommentoivat. Lähes koko ohjelma on kuoron omia sovituksia ja mukana on myös kuoronjohtajan Jouni Vaajan kolmen laulun sarja Vanhan testamentin teksteihin.

Kuoroa johtaa sen vuonna 2001 perustanut Jouni Vaaja. Konsertin tenorisolistina laulaa Turun Katariinanseurakunnan kanttori, DL Markku Lautjärvi. Comes ja Lautjärvi uusivat konsertin seuraavana päivänä Lempäälän keskiaikaisessa kirkossa.

Kamarikuoro Comes on tehnyt valtaisan määrän a cappella -konsertteja, joissa on pääsääntöisesti esitetty omaa ohjelmistoa eli kuoronjohtajan sovituksia ja sävellyksiä, sekä suuria vokaaliteoksia ammattiorkestereiden kanssa. Turun Katariinanseurakunnassa kuoro on vieraillut viimeksi vuonna 2011 Bachin Johannes-passion merkeissä. Ulkomaan konserttimatkoja kuoro on tehnyt Ruotsiin, Tanskaan ja Saksaan.

Cantio sacra –matinea on kevääseen painottuva vanhan musiikin konserttisarja keskiaikaisessa Turun Pyhän Katariinan kirkossa.

CANTIO SACRA: Kamarikuoro Comes Pyhän Katariinan kirkossa, Kirkkotie 46 Turku, lauantaina 10.3.2018 klo 18. Vapaa pääsy, käsiohjelma 5 euroa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.3.2018)

Tue Mar 06 15:29:00 EET 2018