Ekopaastossa kuunnellaan myös luomakuntaa

Ekopaasto-kampanja käynnistyy tänä vuonna tuhkakeskiviikkona 14.2. Seitsemättä kertaa järjestettävä kampanja jatkuu 31.3. saakka, jolloin juhlitaan pääsiäistä ja paaston päättymistä.
Ekopaasto ja järvimaisema

Ekopaastossa innostetaan suomalaisia liittymään pääsiäispaastoon tavalla, joka osaltaan auttaa myös hillitsemään ilmastonmuutosta.

Tänä vuonna Ekopaastossa hiljennytään ja pohditaan, millaisia tunteita ympäristöasiat herättävät meissä. Yhtenä yhteistyökumppanina kampanjassa on tutkijatohtori, pastori Panu Pihkala, joka on erikoistunut ympäristöasioiden herättämien tunteiden ja hengellisten kysymysten käsittelyyn.

"Ekopaasto tarjoaa mahdollisuuden kuunnella itseään ja ympäristöä. Mitä minä tunnen? Millaisia voimavaroja tunteista voisi löytyä, jotta yhdessä jaksamme vaikuttaa yhteiskunnan rakenteisiin?", sanoo Pihkala.

Vinkkejä omaan paastonviettoon voi etsiä ekopaasto.fi-sivustolta, johon päivitetään kampanjan ajan joka keskiviikko uutta sisältöä muun muassa hengellisiä harjoituksia ja paastovinkkejä.

Suomen ev.lut.kirkon yhteistyökumppaneina kampanjassa ovat tänä vuonna Panu Pihkalan lisäksi Hiljaisuuden ystävät ry ja Heponiemen Hiljaisuuden keskus.

Kampanjaa voi seurata Facebookissa ja Twitterissä Ekopaaston tileillä. Lisäksi Ekopaasto isännöi Kirkko Suomessa -Instagram-tiliä viikoilla 7 ja 9.

(Kirkon viestintä / Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 14.2.2018)

Wed Feb 14 13:55:01 EET 2018