Ekumeeninen rukousviikko Turussa

Kristittyjen ykseyden ekumeenista rukousviikkoa vietetään jälleen 18.-25. tammikuuta. Ekumeeninen rukousviikko on kansainvälinen 110-vuotias rukousperinne, jonka tämän kertainen aineisto on laadittu Karibian alueella.

Ekumeenisen rukousviikon juliste.

Suomessa ekumeenista rukousviikkoa on vietetty säännöllisesti vuodesta 1964. Viikon aikana eri puolilla Suomea kokoonnutaan ekumeenisiin jumalanpalveluksiin, kirkkovaelluksiin, konsertteihin ja tapahtumiin.

Turussa ekumeenisen rukousviikon tapahtumiin lukeutuvat tällä kertaa Pyhän Henrikin muistovesper Turun tuomiokirkossa perjantaina 19.1., Tuomasmessu Mikaelinkirkossa sunnuntaina 21.1., ekumeeninen virsi-ilta Turun Kylätalolla tiistaina 23.1. sekä katolinen messu kristittyjen ykseyden puolesta Turun katolisessa kirkossa torstaina 25.1.

Kristittyjen ykseyden ekumeenisen rukousviikon ohjelmaa kokoaa Suomen Ekumeeninen Neuvosto. Rukousviikosta voi lukea lisää osoitteesta ekumenia.fi.

Ekumeenisen rukousviikon ohjelma Turussa:

Pe 19.1. klo 18 Pyhän Henrikin muistovesper Turun tuomiokirkossa. Rukoushetki, jossa muistellaan kirkon nimikkopyhimystä sekä rukoillaan yhdessä. Kappalainen Sari Lehti, urkuri Markku Hietaharju.

Su 21.1. klo 18 Siunauksen Tuomasmessu Mikaelinkirkossa. Messussa yhteinen rukoushetki eri kirkkokuntien edustajien kanssa. Jukka Leppilampi musisoi ennen messua klo 17.30-18.

Ti 23.1. klo 16 Ekumeenisen rukousviikon virsi-ilta Turun Kylätalolla, Pakkarinkatu 1. Trubaduuri Jani johtaa laulua.

To 25.1. klo 18 Katolinen messu kristittyjen ykseyden puolesta Turun katolisessa kirkossa, Ursininkatu 15. Messun jälkeen kahvitilaisuus, jossa julkaistaan kirjat Eva Ahl-Wariksen suomennos Birgit Klockarsin väitöskirjasta Turun Piispa Hemmingistä vuodelta 1960 sekä Kirsti Ellilän sarjakuvakirjan Pyhän Birgitan perilliset ruotsinkielinen käännös Heliga Birgittas arvingar.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 16.1.2018 / MV)

Tue Jan 16 15:25:01 EET 2018