Jouluaattona hiljennytään hartauksiin, Turun ja Kaarinan alueella tarjolla 27 eri tilaisuutta

Jouluaaton kiireiden keskellä on hyvä suoda itselleen hetken rauhoittuminen. Sen voi tehdä esimerkiksi Turun ja Kaarinan kirkkojen ja kappeleiden aattopäivän hartauksissa.
Pyhän Katariinan joulukirkko

Aattoaamulla Jouluaaton messuun voi osallistua Martinkirkossa ja Pyhän Katariinan kirkossa klo 10. Kuurojen seurakunnan aattohartautta vietetään klo 12.30 Tuomiokirkon Tarkk´ampujan kappelissa.

Klo 14 Hirvensalon kirkossa järjestetään Perheiden aattohartaus, Maarian kirkossa Lasten joulukirkko ja Kakskerran kirkossa hartaus. Samaan aikaan pidetään Varissuon kirkossa Perheiden aattohartaus, jonka jälkeen lauletaan Kauneimpia joululauluja. 14.30 alkaen kokoonnutaan Kaarinan kirkkoon sanajumalanpalvelukseen sekä Pyhän Katariinan kirkossa pidettävään Perheiden aattokirkkoon.

Myös hautausmaalla käynnin yhteydessä on mahdollista käydä rauhoittumassa, nimittäin Kärsämäen kappelissa sekä Ylösnousemuskappelissa hartaudet alkavat klo 15. Samaan aikaan on mahdollisuus hiljentyä myös Kakskerran kirkon hartaudessa.

Arkkipiispa Kari Mäkisen viimeinen joulusaarna Tuomiokirkon aattohartaudessa

Turun tuomiokirkon klo 16 alkavassa aattohartaudessa puhumassa on arkkipiispa Kari Mäkinen, joka eläköityy vuoden 2018 kesällä. Hartauden musiikista vastaa Turun tuomiokirkon nuorisokuoro TCYC. Klo 16 alkaen hartauksia vietetään myös Henrikin-, Kuusiston, Maarian, Martin-, Mikaelin- sekä Piikkiön kirkoissa. Piikkiön kirkossa kuullaan ennen sanajumalanpalveluksen alkua musiikkia klo 15.30 alkaen.

Klo 16 on lisäksi Paattisten kirkossa Aaton perhekirkko, Varissuon kirkossa Kynttiläkirkko ja Pyhän Katariinan kirkossa Maasalon jouluvesper.

Ruotsinkielisiä tilaisuuksia järjestetään Tuomiokirkossa, jossa klo 12.15 pidetään Perheiden jouluhartaus, sekä klo 17.30 Jouluhartaus. Tämän lisäksi ruotsinkielistä musiikkihartautta vietetään Ylösnousemuskappelissa klo 14.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.12. /IN)

2017-12-20 11:21:01.0