Lahja lapselle -keräys alkaa torstaina 23.11.2017

Turun ja Kaarinan seurakunnissa järjestetään jo yhdeksättä kertaa Lahja lapselle -keräys, jonka avulla halutaan viedä jouluniloa taloudellisten vaikeuksien kanssa kamppaileviin lapsiperheisiin.
lahja_lapselle_2016-0385_nettiin_M.jpg

Ilmoittaudu lahjoittajaksi verkossa »Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Diakoniatyöntekijät ovat syksyn mittaan kysyneet tämän vuoden asiakasperheiden lapsilta heidän lahjatoiveitaan, joita välitetään lahjoittajille 23.-28. marraskuuta.

Monenlaisten lahjakeräysten joukosta Lahja lapselle eroaa siinä, että lapset ja nuoret saavat kertoa omista toiveistaan ja unelmistaan. Lahjoitusten myötä halutaan vahvistaa myös lasten tulevaisuudenuskoa. Kaikilla on oikeus haaveilla, ja toisinaan nuo haaveet myös toteutuvat.

Vaikka diakoniatyö organisoi Lahja lapselle -keräyksen, sen onnistuminen on täysin kiinni vapaaehtoisista, jotka pyörittävät muun muassa toiveiden välittämistä, lahjojen vastaanottoa ja paketointia sekä niiden kuljettamista seurakuntiin. Näissä puuhissa ahkeroi vuosittain noin sata talkoolaista. Heidän lisäkseen huippuarvokkaan panoksensa antavat lahjoittajat, jotka vastaavat noin tuhannen lahjan hankkimisesta. Ilman näitä sydämellisiä joulunlähettiläitä keräyksen järjestäminen olisi mahdotonta.

Lahjojen saajat ovat diakonian asiakasperheiden alle 18-vuotiaita lapsia ja nuoria, jotka kukin saavat toivoa alle 50 euron hintaisen lahjan. Yli 10-vuotiaat voivat halutessaan toivoa lahjan sijasta 40 euron hintaista lahjakorttia. Lahjoittajille kerrotaan lapsen ikä ja sukupuoli, sen sijaan lapsen henkilöllisyys jää ainoastaan diakoniatyöntekijöiden tietoon.

Lahjatoiveita välitetään lahjoittajille 23.-28.11. Täyttämällä sähköisen lomakkeenLinkki avautuu uudessa välilehdessä ilmoittaudut lahjoittajaksi keräykseen. Lisäksi toiveita välitetään numerossa 040 341 7660 to-pe 23.-24.11. ja ma-ti 27.-28.11. klo 11-16. Paketoimattomat lahjat palautetaan joko Diakoniakeskukseen, Puutarhakatu 22, ma-pe 27.11.-1.12. tai ma-ti 4.-5.12. klo 9-18 tai Kaarinan kirkolle, Voudinkatu 2, ma-pe 27.11.-1.12. klo 11-18.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.11.2017 / MS)

Mon Nov 20 10:01:01 EET 2017