Päivi Leinolasta Vuoden Lastenohjaaja 2017

Kirkon Lastenohjaajat ry:n hallitus on nimennyt Vuoden Lastenohjaajaksi 2017 Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä lastenohjaajana työskentelevän Päivi Leinolan.

Päivi Leinola

Tunnustus luovutettiin Leinolalle 21.9.2017 valtakunnallisilla seurakuntien varhaiskasvatuksen neuvottelupäivillä Kuopiossa.

Leinola ohjaa työssään koululaisten iltapäivätoimintaa, päiväkerhoa, perhekahvilaa sekä toimii seurakunnan ja seurakuntayhtymän Kasvatusasiain keskuksen välisenä yhteyshenkilönä. Vuoden Lastenohjaajan valintaperusteiden mukaan Leinola kohtaa lapset ja heidän perheensä jokaista huomioiden ja arvostaen. Hän osaa käsitellä aihetta kuin aihetta lapsen tasolla, mielenkiintoisesti ja eri metodein. Hän on aidosti läsnä jokaisessa tilanteessa ja on omalla toiminnallaan tehnyt kirkkoa helposti lähestyttäväksi.

Leinolalla on ilo ja arvostus omaa työtään kohtaan ja hän suhtautuu työssään tapahtuviin muutoksiin mahdollisuutena. Hän päivittää säännöllisesti osaamistaan ja tuo toimintaan uusia ideoita. Leinolan ansioita ovat myös hyvät yhteistyö- ja vuorovaikutustaidot sekä kyky hyödyntää verkostoitumisen mahdollisuuksia työssään.

Vuoden Lastenohjaaja valittiin tänä vuonna toista kertaa. Kirkon Lastenohjaajat ry on ammattiliitto Kirkon alat ry:n jäsenyhdistys, johon kuuluu noin 1 600 lastenohjaajaa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 28.9.2017 / RK)

Thu Sep 28 14:27:29 EEST 2017