Porkkanamarkkinat valtaavat Tuomiokirkkotorin

Kymmenet myyntikojut täyttävät Tuomiokirkon edustan lauantaina 16.9. klo 11-14, jolloin järjestetään perinteiset Porkkanamarkkinat.
porkkanamarkkinat_S.jpg

Myynnissä on tuttuun tapaan niin kesän satoa kuin keittoa, vohveleita ja muita herkkuja. Porkkanamarkkinoille osallistuu lukuisia seurakuntia Varsinais-Suomesta. Markkinoiden tuotto menee Suomen Lähetysseuran Tasaus-kampanjalle, joka tukee naisten koulutusta, verkostoitumista, taloudellista itsenäisyyttä ja osallistumista rauhantyöhön muun muassa Etelä-Afrikassa, Kolumbiassa, Syyriassa ja Nepalissa.

Myyntitiskien lisäksi päivään mahtuu muutakin. Markkinoiden alkuhartauden pitää diakoniajohtaja Teemu Hälli. Suvi-Marja Rannankari-Norjanen tuo Lähetysseuran terveiset. Lähetti Mia Westerling kertoo Nepalissa tehtävästä työstä.

Porkkanamarkkinoilla on perinteisesti ollut monenlaista musiikkia, näin tälläkin kertaa. SUMU Big Bandin lisäksi päivän aikana esiintyvät lapsikuorot Ilon helmet ja Laaksonlapset sekä naiskuoro Pihlajat. Veikka Kuisma räppää gospelia.

Monien haaveena on päästä Tuomiokirkon torniin, joka on yleisöltä suljettu paikka. Jos jalat ja pää kestävät, pääsee torniin kapuamaan klo 12.30. Tornikierroksen hinta on 10 euroa.

Lapsia ilahduttaa nukketeatteri Kas Kummaa! esityksillään klo 11.30 ja 12.30. Lisäksi lapset voivat osallistua ongintaan, ja onpa jaossa ilmapallojakin.

Aikuiset puolestaan voivat tutustua Tuomiokirkkoon Sanan seppä -sovelluksen avulla. Jottei virtuaalimaailmaan astumisen kynnys olisi liian korkea, kirkossa saa opastusta laitteiden käyttöön.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 6.9.2017 / MS)

Wed Sep 06 15:16:15 EEST 2017