Karjalaisen kansan messu kutsuu kaikkia Martinkirkkoon

Lähimmäisen pyhänä Karjalaisen kansan messu kutsuu jokaista kynnelle kykenevää Turun Martinkirkkoon sunnuntaina 10.9. klo 10.00. Messussa lauletaan Karjalaisen kansan messun lauluja messun lauluvihosta.

Kuvassa on kesäistä viljapeltoa ja teksti Karjalaisen kansan messu

Messu on tarkoitettu ihan jokaiselle, vaikka karjalaisia juuria ei olisikaan, sillä samalla vietetään lähimmäisen pyhää. Messussa saarnaa seurakuntapastori Liisa Kuusela ja Turun Karjalakuoro avustaa lauluissa.

Pyhää voi halutessaan jatkaa Turun VPK:n talolla, (Eskelinkatu 5) Kuolemajärven pitäjäjuhlalla kello 13 alkaen. Juhlapuheen pitää emeritusprofessori Paavo Okko aiheenaan Karjalaan jääneen omaisuuden korvaaminen. Juhlassa esiintyvät myös Mikael Agricola ja hänen äitinsä, joiden vuoropuhelua esittävät Niilo Rantala ja emeritaprofessori Kaisa Häkkinen. Juhlassa musiikista vastaavat Turun sotaveteraanisoittajat ja Turun Karjalakuoro.

(Martinseurakunnan viestintä 6.9.2017/HK)

2017-09-06 13:53:01.0