Mikko on Mikaelin uusin työntekijä

Mikaelinseurakunnan uusin työntekijä on avojalkainen oululainen Mikko Ylävaara. - Oulussa sanotaan nimenomaan ”avojalkainen”, ei ”paljasjalkainen”, täsmentää Mikko oikeaa oululaista ilmaisua.
Mikko Ylävaara

Mikaelinseurakunnassa 37 -vuotiaan Mikon tehtävä on diakoniatyössä. Uuden diakoniatyöntekijän työt alkoivat elokuun puolessa välissä ja pikkuhiljaa iso kaupunkiseurakunta alkaa tulla tutuksi.

Mikon erityisinä työaloina ovat vähävaraisten ruokailutoiminta ja maahanmuuttajatyö. Mikkoa pääsee tapaamaan mm. Toivon torstai -tilaisuuksissa Paakarlan seurakuntakodissa, vähävaraisten ruokailuissa Mikaelin seurakuntakodissa ja kansainvälisessä kahvilassa Mikonmökissä. Ja muutoin Mikko osallistuu yleiseen diakoniatyöhön mm. vastaanottotyöhön muiden diakoniatyöntekijöiden kanssa.

Mikaelinseurakunta 3.9.2017 / TH

2017-09-03 14:18:33.0