Turun tuomiokirkossa rukoushetki Turun tapahtumien johdosta

Turun tuomiokirkossa järjestetään tänään 18.8.2017 klo 21.00 alkaen rukoushetki Turun perjantai-illan järkyttävien tapahtumien johdosta. Rukoushetkessä on mukana myös muiden uskontojen edustajia.
rukouskynttilat kuva timo jakonen www vaaka_THUMB.jpg

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän paikalla olevat diakonit ja papit ovat käytettävissä keskusteluja varten tilaisuuden jälkeen.

”Turun perjantai-illan rauhan rikkoi väkivalta. Kadut ovat nyt hiljaiset. Turun tuomiokirkon kello lyö niin kuin joka päivä ja joka tunti. Huomennakin. Herra, anna rauhattomalle rauha, anna järkyttyneelle levollisuus, tuskaan ja epätietoisuuteen läsnäolosi. Herra, tee minusta rauhasi välikappale, niin että sinne missä on vihaa, kylväisin rakkautta”, kirjoittaa arkkipiispa Kari Mäkinen illan tapahtumien johdosta.

(Kirkon tiedotuskeskus 18.8.2017)

2017-08-18 19:58:00.0