Opastuskierros katedraalin suurvalta-aikaan

Siirtyminen kirkon vallasta kuninkaan valtaan ja Ruotsi-Suomen suurvalta-aikaan on teemana Tuomiokirkon opastuskierroksella torstaina 3. elokuuta.

Kierroksella kuullaan muun muassa 30-vuotisen uskonsodan suomalaisista hakkapeliitta-palkkasotureista ja erään korpraali Maunun kauniista Kaarina-tyttärestä, jotka on haudattu kirkon koreisiin sivukappeleihin. Oppaana toimii Tuomiokirkon ylivahtimestari Marja Routi.

Lippuja kierrokselle voi ostaa ennakkoon Tuomiokirkon infosta. Pääsylipun hintaan (10 €) sisältyy opastus sekä kahvit kirkon kivijalassa sijaitsevassa lähetyskahvila Domcaféssa. Lipuista saatavat tuotot ohjataan lähetystyön hyväksi.

Reformaatio 500 – Katedraalin suurvalta-aika -opastuskierros to 3.8.2017 klo 13 Turun tuomiokirkossa. Liput 10 € Tuomiokirkon infosta, paikkoja rajoitetusti.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.7.2017 / RK)

Mon Jul 31 09:53:50 EEST 2017