Kesäillan Musiikkihetket soi Paattisilla

Paattisten kirkossa kuullaan kesällä monipuolinen konserttisarja. Konsertteja on tarjolla joka tiistai-ilta elokuun alkuun saakka.

Paattisten kirkko kesällä

Kesäillan Musiikkihetket -konserttisarjassa on mukana kaksi saksalaista taiteilijaa: müncheniläinen urkuri ja säveltäjä Jörg Duda sekä Arnstadtin Bach-kirkon urkuri Jörg Reddin, jonka konsertti on myös osa Turun Urkujuhlien ohjelmaa.

Vokaaliyhtye Schola Cantorum Aboensis esittää 27.6. gregoriaanisen musiikin helmiä sekä yhtyeen omaa sävellystuotantoa. Mukana on myös saksofonitaiteilija Olli-Pekka Tuomisalo. Heinäkuun 25. päivänä esiintyy nuoremman pianistisukupolven kärkinimiin kuuluva Risto-Matti Marin. Nuoria lahjakkuuksia sarjassa edustavat baritoni Miika Hakala, urkurit Arttu Selonen ja Toni Heino sekä kitaristi Ilkka Turta.

Konserttisarja soi Paattisten kirkossa 1.8. asti joka tiistai klo 19. Kaikkiin sarjan konsertteihin on vapaa pääsy. Kellotapulissa toimiva kahvio on auki puoli tuntia ennen ja jälkeen konsertin.

Kesäillan Musiikkihetket:

13.6. Miika Hakala, baritoni; Arttu Selonen, urut
20.6. Toni Heino, urut
27.6. Vokaaliyhtye Schola Cantorum Aboensis
4.7. Jukka Juvonen, piano
11.7. Ilkka Turta, kitara
18.7. Jörg Duda, piano ja urut; Ilari Lehtinen, huilu; Brigitte Starck, fagotti; Pekka Laamanen, sello; Katariina Lehtinen, huilu; Pia Pajala, sopraano; Mikko Laiho, baritoni
25.7. Risto-Matti Marin, piano
1.8. Jörg Reddin, urut

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 8.6.2017 / RK)

Thu Jun 08 12:42:00 EEST 2017