Kansainvälinen Turun tuomiokirkon Iltamusiikki alkaa 6. kesäkuuta

Kansainvälinen Turun tuomiokirkon Iltamusiikki –konserttisarja soi taas läpi koko kesän Tuomiokirkon tiistai-illoissa.
Turun tuomiokirkon urut. Kuva Jussi Vierimaa.

Vieraina on tänä kesänä merkittäviä ja suurta arvostusta nauttivia kansainvälisiä taiteilijoita kuten elokuussa peräkkäisillä viikoilla soittavat wieniläiset urkurit Martin Haselböck sekä Jeremy Josephs.

Iltamusiikkisarjan avaus- ja päätöskonsertit ovat osa Tuomiokirkon urkuri Markku Hietaharjun Bach-sarjaa, jossa hän on soittanut läpi J.S. Bachin koko urkutuotantoa. Iltamusiikkisarjassa kuullaan Bach-sarjan konsertit nrot 10 ja 11.

Iltamusiikki soi Turun tuomiokirkossa tiistaisin 6.6.-29.8.2017 klo 20. Konsertteihin on vapaa pääsy ja käsiohjelman hinta on 10 €. Iltamusiikkisarjan esiintyjiin voi tutustua tarkemmin Turun tuomiokirkon Iltamusiikin sivuilla turkuorgan.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Tuomiokirkon pääuruissa on 81 äänikertaa ja ne ovat Suomen toiseksi suurimmat Lapuan tuomiokirkon urkujen jälkeen. Turun tuomiokirkossa urkumusiikki kajahtaa upeassa katedraaliakustiikassa ja urkureiden työskentelyä voi jälleen seurata myös screeniltä.

Iltamusiikki –konserttisarjaa on järjestetty Turun tuomiokirkossa jo vuodesta 1973.

Iltamusiikki kesällä 2017

• 6.6. Markku Hietaharju, Turku – J. S. Bach: Urkuteokset X/XIV
  • 13.6. Marko Hakanpää, Turku
  • 20.6.  Barry Jordan, Saksa
  • 27.6. Kammerchor St. Michaelis Lüneburg, Saksa
  • 4.7.  Juhani Romppanen, Pori
  • 11.7.  Anna Pulli, Helsinki
  • 18.7.  Susanne & Veli Kujala, Helsinki
  • 25.7.  Ville Urponen, Turku
  • 1.8.  Jeremy Joseph, Itävalta
  • 8.8.  Martin Haselböck, Itävalta
  • 15.8.  Giampaolo di Rosa, Italia
  • 22.8.  Andreas Liebig, Saksa
  • 29.8.  Markku Hietaharju, Turku – J. S. Bach: Urkuteokset XI/XIV.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 2.6.2017 / MV)

Fri Jun 02 13:38:01 EEST 2017