Tiekirkot aukeavat ensi viikolla

Kesäkuun alkaessa myös tiekirkot avaavat oviaan. Turun ja Kaarinan alueilla on tulevana kesänä auki viisi tiekirkkoa, joihin voi käydä tutustumassa ja joissa voi käydä hiljentymässä.
Piikkiön kirkko kesällä

Aikaisempien vuosien tapaan tiekirkkoina ovat Turun tuomiokirkko, Mikaelinkirkko, Maarian kirkko ja Pyhän Katariinan kirkko. Näiden rinnalle avautuu heinäkuun ajaksi ensimmäistä kertaa myös Piikkiön kirkko.

Kaikissa viidessä kirkossa on aukioloaikoina opas, jolta voi kysellä mm. kirkkojen historiasta ja niissä olevista taideteoksista. Mikaelinkirkon oppaat ovat paikalla arkisin. Turun tuomiokirkon kappeleihin ja hautoihin voi lisäksi tutustua omatoimisesti QR-koodeilla avautuvalla opaskierroksella. Kierrokset ja ohjeet sovelluksen lataamiseen löytyvät osoitteesta citynomadi.fi. Kierrokset löytyvät hakusanoilla Turun tuomiokirkko ja Turun tuomiokirkon hautakierros.

Turun tuomiokirkossa on lisäksi Sanan seppä -lisätyn todellisuuden sovellus, joka yhdistää tarinankerrontaa ja nykyteknologiaa. Sanan seppä on aikamatka, jossa reformaation vuosikymmenten aikaiset digitaaliset hahmot tulevat osaksi todellista fyysistä tilaa. Hahmot kertovat reformaation tarinaa kahdeksassa kohtauksessa eri puolilla Turun tuomiokirkkoa. Tuomiokirkon infosta saa lainata tablettia sovelluksen käyttämiseen.

Turun tuomiokirkko avoinna päivittäin klo 9–18
kesäkahvio Domcafé
Tuomiokirkkomuseo 2 €/1 €
sananseppa.fi

Mikaelinkirkko avoinna 5.6.–31.8. (ei 23.–24.6.)
ma-pe klo 11–18
la klo 10–13
su klo 11–13
Arkipäivinä paikalla opas

Maarian kirkko avoinna 5.6.–11.8. (ei 23.6.)
ma-pe klo 11–17
Paikalla opas

Pyhän Katariinan kirkko avoinna 5.6.–4.8. (ei 23.6.)
ma-pe klo 12–17
Paikalla opas

Piikkiön kirkko avoinna 3.–27.7.
ma-to klo 12–18
Tiekirkkohartaus torstaisin klo 18
Paikalla opas

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 31.5.2017 / AH)