Juhani ”Tami” Tamminen valmentaa seurakuntaa Spirit-tapahtumassa

Uusimuotoisten jumalanpalvelusten ystäviä kaikkialta Suomesta kokoontuu helatorstaina 25.5. Turun Mikaelinkirkkoon valtakunnalliseen Spirit-tapahtumaan.

Tuttu Tuomasmessu on saanut rinnalle muun muassa Mikael-, Missio- ja Varikkomessut.  Kaikissa näissä aktiiviset vapaaehtoistiimit ovat kantava voima. Tiimien valmennuksessa uuden aluevaltauksen tekee Juhani ”Tami” Tamminen, joka soveltaa oppejaan seurakuntakontekstiin.

”Tami valmensi taannoin seurakuntamme pappeja ja innosti uusiin kokeiluihin. Kirkossa tarvitaan lisää joukkuehenkeä”, toteaa päivän juontaja Pasi Jaakkola Mikaelinseurakunnasta.

Muut valmentajat tulevat seurakunnista: Gateway-seurakunnan johtava pastori John Burke (USA), nuorten aikuisten työntekijä Salla Kuisma Tampereen seurakuntayhtymästä ja johtajuusvalmentaja Petri Heinonen Jyväskylästä.

Koko päivän kestävä tapahtuma alkaa Mikaelmessulla klo 10 ja päättyy klo 18.30 iltajuhlaan otsikolla Valloittava rakkaus. Spiritin nuorekkaasta musiikista vastaavat Jippu, Sakari Heikkilä ja Verkosto kollektiivi. Lapsille on oma ohjelmansa. Tapahtuma on osa reformaation merkkivuotta ja siihen on vapaa pääsy.

Spirit-verkosto yhdistää erityisesti luterilaisen kirkon piirissä toimivia erinäköisiä ja -kokoisia yhteisöjä, mutta on avoin muillekin. Turussa helatorstaina järjestettävä Spirit-tapahtuma on järjestyksessään jo neljäs.

Spirit 2017 Mikaelinkirkossa helatorstaina 25.5.

• Klo 10 Mikaelmessu, Jippu & Mikaelmessu house
  • Klo 13 Intohimoinen elämä, Tami Tamminen
  • Klo 15.30 Radikaali rohkeus, John Burke
  • Klo 18.30 Valloittava rakkaus, Sakari Heikkilä & Verkosto kollektiivi