Rukouspalvelus Ristimäessä lauantaina 20.5. klo 14

Kirkkopäivien viikonloppuun osuus ekumeeninen rukouspalvelus Ravattulan Ristimäessä lauantaina 20.5. klo 14. Arkeologi Juha Ruohonen esittelee palveluksen jälkeen paikan tutkimusta. Tervetuloa!
Kuvassa Ristimäen alue, usva nousee Aurajoelta

Perinteikäs keväinen ekumeeninen rukouspalvelus järjestetään viidettä kertaa Ravattulan Ristimäen muinaiskirkon löytöpaikalla lauantaina 20.5.2017 klo 14. Paikka löytyy Halisten kaupunginosan takaa Vanhalta Ravattulantieltä. Se sijaitsee jokimaisemassa Kaarinan kaupungin puolella.

Tilaisuuden ekumeenisista puheosuuksista vastaavat rovasti Martti Hirvonen, kirkkoherra Ion Durac Pyhän Aleksandran ortodoksisesta seurakunnasta ja kirkkoherra Peter Gebara Pyhän Birgitan ja Autuaan Hemmingin katolisesta seurakunnasta.

Rukouspalvelus kuuluu Turun kaupunginosaviikkojen Nummenpakan ohjelmaan. Tilaisuuden järjestävät Kuralan Kylämäen Ystävät ry, HOSJ:n (Pyhän Johanneksen ekumeeninen hospitaaliritarikunta) Auranmaan Komentajakunta ry ja Turun Klassikot ry. Suomen Muinaistieteellisen Tutkimuksen Tuki ry on tilaisuuden järjestelykumppani.

Muinaiskirkon löytäjä ja tutkija arkeologi Juha Ruohonen kertoo tilaisuudessa löydöstään ja uusimmista tutkimutuloksista. Ristimäen muinaiskirkon rauniot satoine hautoineen löytyivät vuonna 2013. Se on vanhin tunnettu kirkonpaikka Suomessa.

Kuva Jussi Vierimaa

(Seurakuntayhtymän viestintä 18.5.2017 / PH)

Thu May 18 17:36:00 EEST 2017