Äitejä muistetaan Turun ja Kaarinan kirkoissa

Tulevana äitienpäivänä 14.5. äitejä muistetaan monin tavoin myös Turun ja Kaarinan kirkoissa.

Ainakin Mikaelinkirkossa, Maarian kirkossa ja Runosmäen seurakuntatalolla äitejä muistetaan messujen jälkeen ruusuilla. Lisäksi Runosmäessä ja Varissuon kirkolla on messun jälkeen tarjolla täytekakkukahvit äitien kunniaksi.

Maarian pappilassa äitienpäivää voi viettää piknikin merkeissä klo 12–14. Piknikin lisäksi luvassa on tekemistä niin lapsille kuin aikuisille. Lapsille ohjelmassa muun muassa ulkoilua, askartelua ja toimintarata. Pappilan piharakennukset ja keskiaikainen kellari ovat auki tutustumista varten, ja klo 14 Sami Männistö luennoi pappilan rakennushistoriasta.

Pyhän Katariinan kirkossa on klo 15 Cantio Sacra -konsertti, jossa laulaa Pyhän Katariinan kuoro. Konsertissa kuullaan muun muassa gregoriaaninen Enkelimessu, Mozartin Ave Verum sekä tuttuja keväisiä lauluja kuten esimerkiksi Hjalmar Backmanin Kesän kirkas huomen ja Oskari Merikannon Oi kiitos sä luojani armollinen. Konsertti päättyy yhdessä laulettavaan Suvivirteen. Konsertin johtaa kanttori Markku Lautjärvi. Tilaisuuteen on vapaa pääsy. Ohjelma maksaa 5 euroa.

Messut Maarian ja Mikaelinkirkoissa klo 10.
Messu Varissuon kirkossa klo 12.
Messu ja äitienpäiväjuhla Runosmäen seurakuntatalolla klo 13.
Äitienpäiväpiknik Maarian pappilassa klo 12–14.
Äitienpäivän Cantio Sacra -konsertti Pyhän Katariinan kirkossa klo 15.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 11.5.2017 / AH)

Thu May 11 15:14:00 EEST 2017