Tuomiokirkossa kuoromusiikkia Pietarista

Pietarin konserttikuoro saapuu esiintymään Turun tuomiokirkkoon tiistaina 23.5.

Pietarin konserttikuoro

Konsertissa kuullaan venäläisten ja länsieurooppalaisten klassisten kappaleiden lisäksi musiikkia 1900-luvulta sekä vanhoja ja harvoin esitettäviä teoksia. Konsertti Turun tuomiokirkossa alkaa klo 18 ja siihen on vapaa pääsy.

Pietarin konserttikuoron eli entisen Smolnan katedraalin kamarikuoron taiteellisena johtajana ja kapellimestarina toimii Venäjän ansioitunut taiteilija Vladimir Begletsov.

Konsertti on osa 22.–24.5. Turussa järjestettävien Pietarin päivien ohjelmaa. Yli 60 vuotta jatkunutta Turun ja Pietarin ystävyyskaupunkitoimintaa juhlistetaan joka toinen vuosi vuoroin kummassakin kaupungissa.

Konsertin ohjelma:

S. Rahmaninov, Vigilia (osakappaleita)
P. Tšesnokov, hengellisiä konsertteja kuorolle ja solistille
G. Sviridov, Zorju bjut (Huomenkellot), Strekotonja beloboka (Harakka) konsertista Puškinin seppele
V. Gavrilin, iltamusiikkia, tiri-ri kuorosymfoniasta Kellopeli
Oi laaja aro, venäläinen kansallislaulu
Ave Maria, G. Caccini (A. Vavilov)
Yesterday, musiikki ja sanoitus The Beatles
Iltasoitto, venäläinen kansallislaulu
Angie, musiikki ja sanoitus Rolling Stones
Boléro, M. Ravel

Pietarin konserttikuoro Turun tuomiokirkossa 23.5. klo 18, konsertin kesto n. 70 min. Vapaa pääsy.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 8.5. / RK)

2017-05-08 09:14:00.0