Tuomiokirkon virsimaraton starttaa sunnuntaina

Omaa lempivirttään pääsee nyt taatusti veisaamaan, sillä sunnuntaina 7.5. klo 19.30 alkavassa Tuomiokirkon virsimaratonissa lauletaan virsikirja kannesta kanteen. Jättiurakka alkaa Hoosianna-hymnillä, joka on virsikirjan ensimmäinen virsi. Kaikkien 979 virren veisaamiseen kuluu aikaa noin kaksi vuorokautta.
virsikirjat nettiin_THUMB.jpg

Noin pitkään koitokseen eivät seurakunnan omat voimat riitä, vaan kirkkomuusikoita saapuu avuksi ympäri Suomen. Kanttorit soittavat kirkossa kahden tunnin vuoroissa. Heidän lisäkseen urkujen ääreen tulee myös Sibelius-Akatemian Kuopion koulutusyksikön kirkkomusiikkiopiskelijoita, jotka ovat lupautuneet hoitamaan yhden kokonaisen yön musiikit porukalla.

Tuomiokirkon kanttori Anu Åbergin ideoimaan tempaukseen ovat tervetulleita veisaamaan kaikki virsien ystävät. Kirkkoon voi pistäytyä vaikka vain viideksi minuutiksi tai niin pitkäksi aikaa kuin haluaa. Yksittäisten veisaajien lisäksi tämä ainutlaatuinen tilaisuus houkuttelee paikalle myös useita kuoroja.

Kirkossa on tapahtuman ajan myynnissä omakustannehintaan kahvia ja pikkusuolaista.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 4.5.2017 / MS)

Thu May 04 12:35:01 EEST 2017