Luterilainen ja katolinen kirkko kohtaavat Maariassa

Sunnuntaina 7.5. Maarian kirkossa on luvassa mielenkiintoinen keskustelu luterilaisen ja katolisen kirkon välillä. Kello 16 alkavassa tilaisuudessa saman pöydän äärelle asettuvat Turun piispa Kaarlo Kalliala ja Suomen katolisen seurakunnan piispa Teemu Sippo.
Maarian kirkon harja kukkivien omenapuiden oksien takana.

Aiheena on Yksin armosta – vastakkainasettelusta yhteyteen. Piispat keskustelevat mm. reformaation seurauksena tapahtuneesta erosta, kirkkokuntien matkasta keskusteluyhteyteen ja niiden nykyisistä suhteista.

Piispojen puheenvuorojen ja keskustelun lisäksi tilaisuudessa laulavat Turun katolisen seurakunnan Birgitta -kuoro ja Turun tuomiokirkon kamarikuoro Cappella Cathedralis. Luvassa on myös Mikael-teatterin mininäytelmä Luther kohtaa Agricolan.

Tilaisuuden avaa Maarian seurakunnan kirkkoherra Katri Rinne ja sen juontaa Kirkon tiedotuskeskuksen ohjelmapäällikkö Kimmo Saares. Tilaisuuteen on vapaa pääsy.

Ennen keskustelutilaisuutta klo 15 Maarian pappilassa on tarjolla kevyt saksalaistyyppinen ateria, jossa on tarjolla mm. saksalaisia makkaroita ja perunasalaattia. Pappilan pöytään ei tarvitse ilmoittautua ennakkoon. Ruokailun yhteydessä kerätään vapaaehtoinen ruokamaksu.

Tilaisuudet ovat osa reformaation merkkivuoden ohjelmaa Maarian seurakunnassa.

Lutherin pöytäpuheita: Yksin armosta – vastakkainasettelusta yhteyteen
su 7.5. klo 16
Maarian kirkko, Maunu Tavastin katu 2

Pappilan pöydässä – saksalainen ateria