Haku suosittuihin päiväkerhoihin alkaa 2.5.

Haku suosittuihin elokuussa alkaviin 3-5-vuotiaiden päiväkerhoihin alkaa 2.5. ja kestää koko toukokuun ajan. Päiväkerhoihin haetaan osoitteessa www.kirkonrotta.fiLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Päiväkerhotoiminta on maksutonta Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymässä.

Piiri Littoisten päiväkerhossa.

Syksyn päiväkerhoryhmät aloittavat viikolla 34 ympäri Turkua ja Kaarinaa kaikkien seurakuntayhtymän kymmenen seurakunnan alueella. Åbo svenska församlingissa on ruotsinkielinen päiväkerhoryhmä.

Päiväkerhoryhmä kokoontuu yleensä kaksi kertaa viikossa kolmeksi tunniksi kerrallaan. Päiväkerhossa leikitään, liikutaan, tutkitaan, ihmetellään ja ilmaistaan itseä taiteen monin eri keinoin sekä hiljennytään. Ympäristö- ja liikuntakasvatus ovat kaikissa kerhoissa tärkeitä painopisteitä.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän lastenohjaajina toimivat lapsi- ja perhetyön perustutkinnon suorittaneet lastenohjaajat.

Kirkon varhaiskasvatustoimintaa ohjaa muun muassa Kirkon varhaiskasvatuksen kehittämisasiakirja, mutta myös yhteiskunnallista varhaiskasvatusta ohjaava Varhaiskasvatussuunnitelman perusteet 2016. Kirkko myös on sitoutunut Vasun periaatteisiin.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 27.4.2017 / MV)

2017-04-27 09:17:01.0