Hiljainen viikko ja pääsiäinen Mikaelissa

Matkalla pääsiäisen riemuun on Mikaelinseurakunnassa tarjolla monia pysähdyspaikkoja.
Mikaelinkirkon ikkuna

Hiljaisella viikolla muistetaan Jeesuksen kärsimystä. Kiirastorstai on pyhän ehtoollisen asettamisen päivä ja silloin seurakunnissa vietetään ehtoollista. Kiirastorstai-iltana kirkon kuori puetaan pitkäperjantaita ja hiljaista lauantaita varten mustaan väriin. Pitkäperjantain aiheena on Kristuksen ristiinnaulitseminen, kuolema ja hautaaminen.

Pääsiäinen on kirkkovuoden keskus ja kohokohta, juhlien juhla. Seurakunta juhlii Kristuksen ylösnousemista kuolleista. Liturginen väri vaihtuu valkoiseen, ilon, puhtauden ja riemun väriin. Paastoajan jumalanpalveluksissa vaiennut ylistys soi jälleen.

Muistutettakoon, että kirkkoauto kuljettaa kiirastorstain seniorimessuun ja pääsiäispäivän messuun. Mikaelinseurakunnan hiljaisen viikon ja pääsiäisen tarkat ohjelmatiedot löytyvät tapahtumakalenteristamme.

MIKAELINKIRKKO, Puistokatu 16

Jumalanpalvelukset
Ke 12.4. klo 17 Hiljaisen viikon iltamessu
To 13.4. klo 13 Kiirastorstain seniorimessu
Maksuton kirkkoauto. Reitti: klo 12 Kans.palvelutalo, Kustavint, Talinkorventie, Suikkilantie, 12.20 Artukaistent, Hyrköistent, Pernont. klo 12.35 Messukentänt, Vienola, Kanslerint, 12.40 Iso-Heikin palvelutalo, Puutarhak. Paluu messun jälkeen.
To 13.4. klo 19 Kiirastorstain messu
Pe 14.4. klo 10 Pitkäperjantain jumalanpalvelus
La 15.4. klo 21 Pääsiäisyön tuomasmessu
Su 16.4. klo 10 Pääsiäispäivän messu. Kirkkokahvit merimieskirkkotyön hyväksi. Maksuton kirkkoauto. Reitti: klo 9.00 Kans.palv.talo-Vakka-Suomentie-Kustavintie-Talinkorventie-Suikkilantie- klo 9.20-Artukaistentie-Hyrköistentie-Pernontie - klo 9.35-Messukentäntie-Vienola-Suikkilantie-Pansiontie-Kanslerintie klo 9.40 Iso-Heikkilän ymp.-Nuutinkatu- klo 9.45 Mikaelinkirkko. Kyytiin kaikilta pysäkeiltä. Paluu samaa reittiä.
Ma 17.4. klo 10 Toisen pääsiäispäivän messu

PÄÄSIÄISNÄYTELMÄ ”RISTIN ÄÄNET”
Esitys: Mikael-teatteri. Vapaa pääsy.
Näytökset:
Pe 14.4. klo 17 ja 19
La 15.4, klo 17
Su 16.4. klo 17 ja 19

SUIKKILAN SEURAKUNTAKOTI, Konstanzankatu 1
Su 16.4. klo 12 Pääsiäismessu ja kirkkokahvit

PAAKARLAN SEURAKUNTAKOTI, Laivateollisuuden katu 28
Su 16.4. klo 14 Pääsiäiskirkko, Eht.

TURUN MERIMIESKIRKKO, Rahtarikuja 2
To 13.4. klo 18 Kiirastorstain ehtoollinen

Monet kerhot ja piirit pitävät taukoa hiljaisella viikolla.
Tarkempia ohjelmatietoja tapahtumakalenteristamme.
www.mikaelinseurakunta.fi.

Hyvää hiljaista viikkoa ja iloista pääsiäistä!

Mikaelinseurakunta 11.4./ TH

2017-04-11 20:21:01.0