Pääsiäisyön messuista alkaa kirkon juhla

Hiljainen lauantai päättyy viidessä Turun ja Kaarinan kirkossa pääsiäisyön messuun, joissa juhlitaan kirkon iloisen pääsiäisjuhlan alkamista.

Pääsiäistulppaani.

Pääsiäisyön Tuomasmessu alkaa Mikaelinkirkossa lauantai-iltana 15.4. klo 21. THREE-KuoroKaikille! ja nuorten messubändi avustavat Maarian kirkon pääsiäisyön messussa klo 22. Messun jälkeen juhla jatkuu Maarian pappilassa, jossa on tarjolla pääsiäisyön iloinen herkkuhetki.

Martinkirkon pääsiäisyön messu alkaa hiljaisen kirkkotilan hämärässä klo 23. Taizén rukouslaulut ja meditatiiviset raamatuntekstit johdattavat pääsiäiskynttilän syttymiseen.

Turun tuomiokirkon pääsiäisyön messun toimittaa piispa Kaarlo Kalliala klo 23. Pääsiäiskynttilä kannetaan Tuomiokirkkoon ja pääkuorin kiirastorstai-iltana suljettu ovi avataan.

Idyllisessä Kuusiston kirkossa pääsiäisyön messu alkaa klo 23.30.

Pääsiäisaamun messuja kirkoissa vietetään ensimmäisenä pääsiäispäivänä pääsääntöisesti klo 10. Henrikinkirkossa messu alkaa klo 11 ja Varissuon kirkossa klo 12.  Pyhän Katariinan kirkon klo 10 alkavan pääsiäisaamun juhlamessun jälkeen Katariinan pappilan pääsiäisjuhlassa tarjotaan pääsiäisateria. Lapsille on oma pääsiäisseikkailu ja pääsiäismunajahti viereisessä Nummen seurakuntatalossa.

Pääsiäissunnuntain iltaa juhlistaa perhemessu lapsenmielisille Turun tuomiokirkossa klo 18.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 10.4.2017 / MV)

Mon Apr 10 11:05:58 EEST 2017