Ahtisaarnoja ja musiikkia Maarian kirkossa hiljaisella viikolla

Maarian kirkossa kuullaan pääsiäistä edeltävällä hiljaisella viikolla perinteisiä ahtisaarnoja.
Maarian kirkon puinen krusifiksi

Maanantaina, tiistaina ja keskiviikkona klo 19 alkavissa tilaisuuksissa pureudutaan aina johonkin jaksoon Jeesuksen kärsimystiessä kuten esimerkiksi ehtoollisen asettamiseen tai Jeesuksen vangitsemiseen.

Maanantaina 10.4. ahtisaarnan yhteydessä kuullaan Seppo Pänkäläisen Luukas-passio, jonka esittävät Kosken Tl ja Marttilan kirkkokuorot. Uruissa on kanttori Tuija Niemi, ja evankelistan osuuden laulaa kanttori Tero Niemi. Musiikin johtaa Hannu Ilola. Passio on suomenkielinen ja myös kuulijat pääsevät osallistumaan siihen yhdessä laulettavien virsien kautta. Ahtisaarnan pitää pastori Jari Laaksonen.

Keskiviikkona 12.4. ahtisaarnan musiikista vastaavat Verbun Sonans -kuoro ja pianisti Päivi Vartija kanttori Marja Haikan johdolla. Ohjelmassa on mm. Leevi Madetojan teos Marian murhe. Ahtisaarnan pitää kirkkoherra Katri Rinne.

Ahtisaarna ja Seppo Pänkäläisen Luukas-passio
ma 10.4. klo 19
saarna Jari Laaksonen

Ahtisaarna