Renkaat alle Yhteisvastuun hyväksi la 25.3.

Ota kesärenkaat mukaan lauantaina klo 9-15 ja köröttele Peltolaan. Renkaat vaihdetaan odottaessa. Henrikinseurakunta ja opiskelijat tekevät yhteistyötä Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Auton rengas, jossa Yhteisvastuukeräyksen sydänlogo.

Kesärenkaat autoon ja hyvä mieli kaupan päälle. Tämän saa ajamalla renkaiden vaihtoon lauantaina 25.3. klo 9–15 Turun ammatti-instituutin Peltolan koulutalolle, Hamppukatu 2, Turku.

Sisään ajetaan Ilpoistentien puoleisesta portista. Henrikinseurakunnan ja koulun yhteistyöllä kerätään rahaa Yhteisvastuukeräyksen hyväksi.

Koulun opiskelijat vaihtavat renkaat odottaessa klo 9–15 välisenä aikana. Kannattaa varata odotusta varten lehti tai kudin mukaan. Renkaiden vaihto maksaa 25 euroa, hinta sisältää myös renkaiden huuhtelun. Tapahtumassa on mahdollista palvella vain henkilöautojen kuljettajia. Kävijälle tarjotaan kahvit.

- Henrikinseurakunnan ja Peltolan koulutalon yhteistyö on jatkunut jo täydet kymmenen vuotta, niinpä jotakin paakelsiakin on luvassa, kertoo seurakunnan johtava diakoniatyöntekijä Heli Lindroos.

Tämän vuoden Yhteisvastuukeräys torjuu ihmiskauppaa. Suomessa Yhteisvastuukeräyksestä saaduin varoin autetaan ihmiskaupan uhreja kehittämällä tukihenkilötoimintaa ja etsivää työtä. Keräyksen kansainvälinen työ keskittyy konfliktien keskellä asuvien nuorten auttamiseen.

(Seurakuntayhtymän viestintä 23.3.2017 / PH

Thu Mar 23 11:05:14 EET 2017