Neulo villasukat Kirkkopäivien yökirkkoon

Turun oppilaitospapit kutsuvat kaikki neulomisen ystävät neulomaan ja lahjoittamaan villasukkia toukokuussa järjestettävien Kirkkopäivien yökirkkovieraille.

Lauantaina 20. toukokuuta Turun tuomiokirkkoon voi tutustua erikoislaatuisella tavalla – kirkossa yöpymällä. Nukkumisen lisäksi A Night in the CathedralLinkki avautuu uudessa välilehdessä -tapahtumassa kuunnellaan musiikkia, nautitaan yöpalaa ja hiljennytään keskiyön messuun. Kaikki tämä lämpimissä villasukissa sipsutellen.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän oppilaitospapit ovat laittaneet pystyyn keräyksen, jonka tavoitteena on saada kasaan villasukat jokaiselle yökirkkoon saapuvalle.

– Yö tuomiokirkossa perustuu ajatukseen, että kirkko on paikka, jonne saa tulla kuin kotiinsa. Ja kuten meillä Suomessa tapana on, kotona ollaan sukkasillaan. Otamme ilolla vastaan niin paljon sukkia kuin niitä vain halutaan lahjoittaa, kertoo keräyksestä vastaava yliopistopappi Mia Pusa.

Tapahtuma on suunnattu yli 16-vuotiaille, joten keräykseen toivotaan nuorten ja aikuisten jalkoihin sopivia villasukkia. Tyyli on vapaa. Jos sukkapareja jää yli, loput lahjoitetaan ensi syksynä Turun oppilaitoksissa aloittaville uusille opiskelijoille.

Villasukkia voi tuoda seurakuntien toimitalossa sijaitsevaan Kasvatusasiainkeskukseen (Eerikinkatu 3, 5. krs) ma–pe klo 9–15 aina torstaihin 18.5. asti.

Sukat voi myös postittaa osoitteeseen
Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä
Kasvatusasiainkeskus
Yliopistopappi Mia Pusa
PL 922
20101 Turku

Joka toinen vuosi järjestettävät Kirkkopäivät on vahvasti paikallisväritteinen kaiken kansan kaupunkifestivaali ja kirkollinen suurtapahtuma. Turun Kirkkopäivien pääjärjestäjät ovat Kirkkopalvelut ja Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä. Turussa Kirkkopäivät järjestettiin viimeksi vuonna 2007.

Lisätiedot villasukkakeräyksestä: yliopistopappi Mia Pusa, mia.pusa@evl.fi, puh. 040 3417 296

Villasukkakeräyksen Facebook-ryhmäLinkki avautuu uudessa välilehdessä

Kirkkopäivien 2017 ohjelmaLinkki avautuu uudessa välilehdessä

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä 1.3.2017 / RK)