Musiikkijumalanpalvelusten ahkerimmat kävijät palkitaan Henrikinkirkossa

Kevätkauden aikana kuuteen tai useampaan musiikkijumalanpalvelukseen osallistuneita muistetaan levypalkinnolla. Palkintojenjakotilaisuus järjestetään Henrikinkirkon Ruususalissa keskiviikkona 26.4. klo 18.

Luther ja Agricola

Turun ja Kaarinan kirkoissa on tammikuusta alkaen päästy nauttimaan erityisesti musiikkia painottavista jumalanpalveluksista. Leikkimielisenä porkkanana jumalanpalveluksiin osallistuneet ovat voineet kerätä leimoja tai kanttorin nimikirjoituksia sarjan esitteeseen. Henrikinkirkon palkintojenjakotilaisuudessa kuusi leimaa keränneille luovutetaan levypalkinnot.

Jos 26.4. järjestettävään tilaisuuteen ei pääse paikalle, palkinnon voi noutaa Pyhän Katariinan, Maarian tai Henrikinkirkosta sunnuntaina 30.4. heti messun jälkeen. Palkintoa noutaessasi ota mukaan vähintään kuudella leimalla varustettu musiikkijumalanpalvelussarjan esite.

Leimojen keräämistä voi jatkaa jo tulevana laskiaissunnuntaina Maarian kirkon kantaattijumalanpalveluksessa. Sarja päättyy Paattisten kirkkoon 14. huhtikuuta. Musiikkijumalanpalvelukset ovat osa reformaation merkkivuoden ohjelmaa.

Sarjan tuleva ohjelma:

26.2. klo 10 Maarian kirkko: Johann Ludvig Bachin (1677−1731) kantaatti Ja, mir hast du Arbeit gemacht. Sopraano Marja Haikka, altto Elina Kerokoski, tenori Tero Niemi, basso Pekka Alonen, Verbum Sonans ja TYK-ensemble. Musiikin johto Elisa Huovinen. Maarian kirkko, Maunu Tavastin katu 2, Turku.

5.3. klo 10 Tuomiokirkko: Kantaattijumalanpalvelus – Joseph Haydn (1732−1809) Kleine Orgelmesse, TCYC, Anu Åberg, Markku Hietaharju, Pia Pajala ja Jukka Pietilä. Turun tuomiokirkko, Tuomiokirkonkatu 1.

5.3. klo 18 Piikkiön kirkko: Musiikkijumalanpalvelus englantilaisin sävelin. Ralph Vaughan Williamsin (1872−1958) g-molli messu. Henrik´s Singers, Salon kamarikuoro ja Tiina Ilonen, urut. Piikkiön kirkko, Hadvalantie 5, Piikkiö (Kaarina).

12.3. klo 11 Henrikinkirkko: Grace – Armon ihme. Messun musiikki perustuu Olli-Pekka Laakkosen sävellyksiin. Musiikkimessussa mukana Henrik´s Singers, lapsikuoro Satakieli, tyttökuoro Laulujoutsenet, sellisti Laura Olli, kanttorit Hanna Pelkonen, Olli-Pekka Laakkonen ja liturgina Petri Sirén. Henrikinkirkko, Peltolantie 2, Turku.

14.4. klo 10 Paattisten kirkko: Pitkäperjantain gregoriaaninen jumalanpalvelus. Vokaaliyhtye Schola Cantorum Aboensis. Mikko Laiho, Arvi Hakanen ja Atte Tenkanen. Paattisten kirkko, Paattistentie 847, Turku.

Noin 15 minuuttia ennen jumalanpalveluksia kirkoissa on lyhyt messun musiikin esittely.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 24.2.2017 / RK)

Fri Feb 24 10:39:57 EET 2017