Luottamuselinten päättäjiksi esitetään tuttuja nimiä

Yhteisen kirkkovaltuuston puheenjohtaja, varapuheenjohtaja ja kirkkoneuvosto jatkanevat nykyisellä kokoonpanolla myös kauden 2017-18.

Yhteinen kirkkoneuvosto esittää 2. helmikuuta kokoontuvalle yhteiselle kirkkovaltuustolle, että kirkkovaltuuston puheenjohtajan nuija säilyy asianajaja, KTM Harri Lukanderilla. Lukander on Piikkiön seurakunnasta. Varapuheenjohtajaksi esitetään edelleen psykiatrian sairaanhoitaja Merja Nurmiota Maarian seurakunnasta.

Yhteisen kirkkoneuvoston puheenjohtajana toimii tuomiorovasti Heimo Rinne. Varapuheenjohtajana toivotaan jatkavan everstiluutnantti Pentti Korhosen.

Yhteisessä kirkkoneuvostossa on yksi jäsen kustakin kymmenestä seurakuntayhtymän seurakunnasta. Jäseniksi esitetään edelleen Juha Nappua Henrikinseurakunnasta (varajäsen Hilkka Luojola), Merja Ainasojaa Kaarinan seurakunnasta (varajäsen Aila Laitinen), Ari Rantasta Katariinanseurakunnasta (varajäsen Päivi Salminen), Pentti Korhosta Maarian seurakunnasta (varajäsen Mika Ketola), Heikki Knuutia Martinseurakunnasta (varajäsen Sakari Itähaarla), Anna Lintusta Mikaelinseurakunnasta (varajäsen Matti Pennanen), Auvo Heikkilää Paattisten seurakunnasta (varajäsen Marika Haapsaari), Mirjo Kanervavuorta Piikkiön seurakunnasta (varajäsen Jorma Hellsten), Helmi-Riitta Toivaria Tuomiokirkkoseurakunnasta (varajäsen Antti Koponen) ja Siv Sandbergia Åbo svenska församlingista (varajäsen Lars Nyberg).

Myös yhteisten johtokuntien päättäjät jatkavat seuraavan kaksivuotiskauden, jos kirkkovaltuusto niin katsoo.

Yhteisen diakoniatyön johtokuntaan vuosiksi 2017−2018 esitetään valittavaksi seuraavat henkilöt: puheenjohtajaksi Irja Gustafsson, jäseniksi Matti Rantanen, Pirjo Ranti, Hanna Suomela, Olavi Nummela, Lillemor Wennerström ja varajäseniksi Anna-Liisa Kiviö ja Pirjo Tiensuu.

Yhteisen kasvatusasiain johtokuntaan puheenjohtajaksi esitetään Jaana Jaakolaa ja jäseniksi Tytti Kankaristoa, Jukka Lainetta, Anni Laatoa, Anniina Lehtiö-Vainiota, Raimo Erkkilää ja Hannu Isolauria sekä varajäseniksi Mari Holmroosia ja Virve Välimäkeä.

Yhteisen sielunhoitotyön johtokuntaan kirkkoneuvosto esittää seuraavia henkilöitä: puheenjohtajaksi Ailo Uhinki ja jäseniksi Raili Kauhaniemi, Heikki Palmu, Kirsi Huoponen, Riitta Vehanen, Matti Jarvansalo ja Tomi Väyrynen sekä varajäseniksi Sinikka Luutonen ja Riitta Siivonen.

Yhteinen kirkkoneuvosto teki esityksensä kokouksessaan torstaina 19. tammikuuta.

(Seurakuntayhtymän viestintä 20.1.2017 / PH)

Fri Jan 20 12:25:16 EET 2017