Citykinkereillä pohditaan hengellisen vallan väärinkäyttöä

Citykinkereitä vietetään sunnuntaina 22.1. klo 15 alkaen Henrikinkirkossa. Mukana keskustelemassa on Uskontojen uhrien tuki ry:n puheenjohtaja Terho Miettinen.

Hengellisen vallan väärinkäyttö ja sen seuraukset ovat aiheena Henrikinseurakunnan Citykinkereillä Henrikinkirkossa sunnuntaina 22.1. Aiheesta alustaa Uskontojen uhrien tuki ry:n puheenjohtaja Terho Miettinen. Alustuksen jälkeen on mahdollisuus osallistua yhteiseen keskusteluun.

Aihevalinnalla halutaan pohtia hengellisten yhteisöjen julkikuvan ja todellisuuden välistä ristiriitaa.

– Hengelliset yhteisöt eivät ole alkuunkaan niin ihanteellisia kuin väittävät olevansa. Niiden maailma on usein hyvin kaksinaismoralistinen – pinnan ihanteet ovat puhtaita ja kirkasotsaisia, mutta pinnan takana ihmisten pahuus ja raadollisuus voivat erinomaisesti, kertoo seurakuntapastori Anssi Miettinen Henrikinseurakunnasta.

– Tätä problematiikkaa halusimme tämän vuoden kinkereillä tarkastella.

Citykinkerit Henrikinseurakunnassa jatkuvat sunnuntaina 29.1., jolloin aiheena on seksuaalinen hyväksikäyttö ja sen peittely hengellisessä yhteisössä.

Citykinkerit Henrikinkirkossa (Peltolantie 2, Turku) sunnuntaina 22.1. klo 15. Tarjoilu klo 14.30 alkaen.

(Seurakuntayhtymän viestintä 19.1.2017 / RK)

2017-01-19 12:33:01.0