Uudistunut Cafe Mikael avaa ovensa pe 20.1. klo 12-17

Cafe Mikaelissa pidetään avajaiset perjantaina 20.1. klo 12-17. Kahvila on saanut uuden ilmeen ja toiminta uuden suunnan. Tervetuloa!
Perhosia esittävä seinätaideteos ja taiteilija Hans-Peter Schütt.

Mikaelinseurakunnan diakoniakahvila Cafe Mikael avaa ovensa remontin jälkeen. Kahvilassa saa arkisin lounasta. Kahvilan tuotto menee vähävaraisten auttamiseen. Myös toimintaan on otettu uutta suuntaa ja alueella aloitetaan etsivä seniorityö.

Avajaiset pidetään perjantaina 20. tammikuuta klo 12-17. Ensimmäiselle sadalle kävijälle on tarjolla ilmaiset kakkukahvit. Kirkkoherra Jouni Lehikoinen puhuu, Förin äijä Markku Heikkilä vierailee kahvilassa klo 14 ja kertoo, kuinka tullaan turkulaiseksi. Taiteilija Hans-Peter Schütt esittelee kahvilaan tekemäänsä seinäteosta ja kahvilan emäntä Melissa Lindeman kertoo kahvilan vaiheista. Musiikkivieraina ovat Jippu ja Samuel Salminen Band.

Myös etsivä seniorityö esittäytyy, kertoo diakoniatyöntekijä Erja Mäenpää.

Uudistetuissa tiloissa Hövelin palvelutalossa Hyrköistentiellä kokoontuu uusia ryhmiä, muun muassa raamattupiiri, käsityöryhmä ja Läheisten ryhmä yli 50-vuotiaille. Samalla diakonian asiakasvastaanotto on avattu myös Pansiossa Mikaelin seurakuntatalon ohella.

Cafe Mikael
Hyrköistetie 26, Hövelin palvelutalo (ent. apteekin tila)
Cafe Mikael on olohuone, jossa jokainen käynti tekee hyvää. Tarjolla on kotiruokaa hintaan 6,5 euroa viitenä päivänä viikossa, tekemistä, tapahtumia, pienryhmiä ja piennäyttelyjä. Kahvilan tuotto menee lyhentämättömänä vähävaraisten auttamiseen.
Kahvila on avoinna arkisin klo 9-15 ja lounasta saa klo 11−14. Kotiruokalounas, 6,5 euroa, sisältää salaatin, jälkiruuan ja kahvin.

__________

Kuva Hans-Peter Schüttistä ja hänen toteuttamastaan seinätaideteoksesta, kuva Mikaelinseurakunta.

(Seurakuntayhtymän viestintä 17.1.2017 / PH)

Tue Jan 17 11:58:01 EET 2017