Jouluaattona hiljennytään hartauksiin

Jouluaaton kiireiden keskellä on hyvä suoda itselleen hetken rauhoittuminen. Sen voi tehdä esimerkiksi Turun ja Kaarinan kirkkojen ja kappeleiden aattoiltapäivän hartauksissa.
Kullan värinen enkelijoulukoriste joulukuusessa

Iltapäivän ensimmäinen kirkkohartaus on klo 13 Martinkirkossa. Klo 14 on hartaudet Hirvensalon ja Kakskerran kirkoissa, ja klo 14.30 Kaarinan kirkossa. Klo 16 hiljennytään puolestaan Tuomiokirkossa, Mikaelinkirkossa, Maarian kirkossa, Kuusiston kirkossa ja Piikkiön kirkossa. Piikkiön kirkossa on ennen hartautta klo 15.30 alkaen musiikkia.

Myös hautausmaalla käynnin yhteydessä on mahdollista käydä rauhoittumassa kappeleissa: Ylösnousemuskappelissa on klo 14 ruotsinkielinen musiikkihartaus ja klo 15 suomenkielinen hartaus. Myös Kärsämäen kappelissa on hartaus klo 15.

Hartauksien lisäksi Maarian, Paattisten ja Pyhän Katariinan kirkoissa on jouluaattoiltapäivällä perhekirkot sekä Pyhän Katariinan kirkossa Armas Maasalon Jouluvesper.

Varissuon kirkolla on puolestaan jouluaattona klo 12–17 avoimet ovet, joiden aikana kuka tahansa on tervetullut kirkolle viettämään joulua oleskelun, pelien ja mukavan seuran parissa. Lisäksi kirkolla on mahdollista osallistua klo 14 Lasten kauneimpiin joululauluihin ja klo 16 Kynttiläkirkkoon. Paikalla joulua viettämässä on neljä Katariinan seurakunnan työntekijää perheineen.

Katso jouluaaton kaikki tapahtumat ja kellonajat täältä.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 20.12.2016 / AH)

2016-12-20 10:48:01.0