Vilkun toiminta on loppunut

Diakoniakeskuksen yhteydessä toimineen kohtaamispaikan kahvila Vilkun toiminta on hiipunut ja Vilkku on päätetty sulkea. Diakoniakeskus jatkaa kahvilan pitoa ikäihmisten palvelutori Poijussa.

Seurakuntayhtymän diakonian johtokunta antoi luvan kohtaamispaikka Vilkun sulkemiselle kokouksessaan 13.12.2016. Päätökseen johtivat Vilkun vähäinen kävijämäärä, vaikeudet löytää vapaaehtoisia Vilkun tapaiseen toimintaan sekä resurssien suuntaaminen muuhun vapaaehtoistoimintaan. Kehitteillä on muun muassa saattohoidon vapaaehtoistoimintaa. Lisäksi Turussa ja Kaarinassa kohtaamispaikkoja on muutenkin runsaasti tarjolla.

Diakoniakeskus jatkaa toimintaa ikäihmisten palvelutori Poijussa, jossa toimii diakoniakeskuksen kahvila ja digi-vapaaehtoisia.

Vilkun viimeinen aukiolopäivä oli torstaina 15.12., jolloin Vilkun väelle tarjottiin läksiäiskahvit.

Vilkku (Lyhty) toimi Diakoniakeskuksen yhteydessä vuodesta 2000.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 15.12.2016 / MV)

Thu Dec 15 15:30:00 EET 2016