Koroisilla kokoonnutaan jouluhartauteen

Koroisten ristille, yhdelle Suomen kirkon historian keskeisimmistä paikoista, kokoonnutaan taas keskiviikkona 14.12. klo 18 tunnelmalliseen jouluhartauteen.

Koroisten-ristin-jouluhartaus2016_XL.jpg

Viitisentoista vuotta järjestetyt hartaudet kokoavat ihmiset lyhtyjen valaisemalle Koroistenniemelle hiljentymään joulun sanoman äärelle. Mukaan kannattaa ottaa myös oman lyhtynsä.

Koroistenniemelle pääsee autolla, mutta auton voi myös jättää Maarian kirkon parkkipaikalle. Tie kirkolta Koroisten ristille on valaistu ulkotulin, ja matkan taittaminen oman lyhtynsä kanssa onkin kuin pieni pyhiinvaellus pimeässä illassa.

Säästä riippuen Koroisten ristin jouluhartaus on koonnut jopa yli sata ihmistä kynttilänhämyiseen Aurajokivarteen. Myös koiran kanssa kulkevat ovat tervetulleita mukaan. Hartauden pitää pastori Lassi Rajamäki ja kanttorina on Ulla Vuola. Tilaisuuden juontaa Mika Ketola. Hartaushetken jälkeen Halisseura tarjoaa kahvia ja kuumaa mehua.

Koroisten ristin jouluhartaus
Koroistenniemi