Itsenäisyyspäivänä Katariinan Joulutorille

Joulutori Pyhän Katariinan kirkkoaukiolla avautuu jälleen itsenäisyyspäivänä heti kirkonmenojen jälkeen kello 11 ja on avoinna kello 14 asti.
myyjäiset_S.jpg

Katariinan kirkon kainalossa järjestettävässä tapahtumassa on, myyjäisten lisäksi, monenlaista ohjelmaa koko perheelle: on poniratsastusta, vanhan aitan seimikuvaelma, paikalla on tavattavissa Taikatassujen kaverikoira, Kaarinan VPK esittelee kalustoaan, partiolaiset jakavat Betlehemin rauhantulta ja dosentti Kimmo Ikonen vetää jälleen uuden, mielenkiintoisen hautausmaakierroksen.

Katariinan pappilassa avautuu Joulutorin ajaksi Pop up -kahvila Papin Puoti,  ja saman katon alla joukko käsityöläisiä sekä alkutuottajia myy tuotteitaan. Katariinan seurakuntakodissa on puolestaan Marttojen myyjäiset, ja puolen päivän jälkeen siellä aukeaa myös Papin Jouluinen Jukeboksi, joka laulaa ja laulattaa yleisön toivomia joululauluja. Samassa pihapiirissä partiolippukunnat Katariinan Sädetytöt ja Katariinan Ristiritarit myyvät tuotteitaan sekä puuroa, makkaraa ja glögiä, myös mukaan.

Nyt jo kolmannen kerran järjestettävä Joulutori on Katariinanseurakunnan historiakerhon, Katariinan Marttojen, Kaarinan VPK:n ja partiolippukunta Kaarinan Sädetyttöjen yhteistyön tulos.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 5.12.2016 / MS)

Mon Dec 05 15:22:49 EET 2016