Itsenäisyyden 99-vuotista taivalta juhlitaan kirkoissa

Turun ja Kaarinan kirkoissa on runsaasti mahdollisuuksia hiljentyä itsenäisyyspäivän juhlaan. Kirkoissa on sanajumalanpalveluksia ja Katariinassa järjestetään upea joulutori.

Klo 10

Kakskerran kirkossa sanajumalanpalveluksen toimittavat Tuomo Norvasuo ja Mikko Salakari. Jumalanpalveluksen päätyttyä lasketaan muistokukat sankarihaudoille.
Kuusiston kirkossa jumalanpalveluksen toimittavat Henri Kesti, Ville Niittynen ja Terttu Jussila. Jumalanpalveluksen jälkeen lasketaan seppele sankarihaudoille. Kuusiston kirkkoon on bussikuljetus, lähtö klo 9.00 Ravattulan Citymarket – Kaarinantie Menninkäisenkatu - Vanha Littoistentie - Monitoimitalo - Littoistentie - Verkakaari - Kaarinantie – Littoisten yritystalon pysäkki klo 9.15. - Krossinkatu - Nummenniityntie - Jumpurintie - Kaarinantie - Voivalantie - Oskarinaukio - Kaarinan kirkko klo 9.30 - Hovirinnantie - Kartanontie - Paraistentie - Kuusiston kirkko. Paluu noin kello 11.30 alkaen samaa reittiä.
Maarian kirkossa mukana ovat papit Lassi Rajamäki ja Katri Rinne sekä kanttori Heikki Rainio.
Martinkirkossa sanajumalanpalveluksen toimittavat Ilona Hägglund, Lasse Mustonen ja Atte Tenkanen.
Mikaelinkirkon jumalanpalveluksessa liturgina toimii pastori Kirsi Hakanpää ja saarnaa pastori Matti Hernesaho. Urkurina on Marko Hakanpää ja kanttorina Silvia Koski.
Piikkiön kirkon jumalanpalveluksen jälkeen lasketaan seppeleet haudoille. Seurakuntatalolla on tarjolla vielä kakkukahvit. Jumalanpalveluksen liturgina on Mikko Nieminen.
Pyhän Katariinan kirkossa liturgina toimii Outi Toljamo, Anna Hälli saarnaa yhdessä Heikki Suomisen kanssa. (On kulunut 50 vuotta Heikin ensimmäisestä saarnasta pappina.) Kanttorina toimii Markku Lautjärvi, Pyhän Katariinan kuoro esiintyy. Seppeleen lasku sankarihaudalle ja Marttojen kirkkokahvit ja myyjäiset Nummen seurakuntakodissa.
Messun jälkeen Katariinan kirkkoaukiolla on perinteinen Joulutori klo 11-14. Joulun tunnelmaa, leivonnaisia, puuroa, käsitöitä, joululahjoja, kirkkoaukion aitan jouluseimi, kaverikoiria ja paljon muuta. Mukana muun muassa seurakunta, Martat, partiolaiset ja historiakerho.
Turun tuomiokirkossa on palvelemassa Heimo Rinne, joka saarnaa sekä Tiinakaisa Honkasalo, Jukka Pietilä ja Anu Åberg. Mukana myös Tuomiokirkon kuoro johtajanaan Maria Utriainen.

Kl. 10.30
Självständighetsdagens gudstjänst i Aurelia, Auragatan 18. ”Välsigna och bevara vårt land". Öhman, Danielsson. ÅSMA (dir. Sam Fröjdö) medverar. Missionskaffe efter gudstjänsten.

Klo 11
Paattisten kirkossa on sanajumalanpalvelus ja seppeleenlasku sankarihaudoille.

Klo 13
Maarian kirkossa Partiolaisten nuotiomessu, mukana papit Katri Rinne ja Henri Röytiö. Musiikissa partiolaisten kuoro Satakielet.

Klo 16
Henrikinkirkossa vietetään jumalanpalvelusta partiolaisten kanssa. Jumalanpalveluksen toimittavat Heikki, Hanna ja Henrikin Tapulitytöt

Klo 16-18
Itsenäisyyspäivän juhla Piikkiön Adventtikirkolla, Korvenmäentie 11. Soppaa, musiikkia, armoa, ruokakassi- ja vaatejakelua ja glögiä. Yhteisen juhlan toteuttajina ovat mm. Piikkiön ev.lut. srk ja Adventtisrk, Suomen Kristillinen Yhteiskoulu ja Operaatio ruokakassi.

(Seurakuntayhtymän viestintä 2.12.2016 / PH)

Fri Dec 02 16:49:00 EET 2016