Reformaation merkitystä Uskonpuhdistusseuroissa

Mitä uskonpuhdistus tarkoittaa tänään, kysytään Uskonpuhdistusseuroissa Piikkiössä tulevana torstaina. Perinteisen muotoiset seurat vuorottelevine puheineen ja virsineen alkavat Piikkiön seurakuntakeskuksessa torstaina 24.11. kello 18.

Seurapuheisiin ja virsiin valmistaudutaan yhteisellä jutustelulla kahvikupin ja iltapalan äärellä illan alkajaisiksi.

”Uskonpuhdistusseuroissa jokainen voi pohtia, mitä reformaatio ja sen seurauksena syntynyt luterilainen kirkko henkilökohtaisesti merkitsee”, kertoo Piikkiön seurakunnan kappalainen Antti Ijäs.

”Toivomme, että seuroissa on letkeä tunnelma ja ihmiset uskaltavat kysyä, kommentoida tai käyttää puheenvuoron vapaan sanan kohdalla. Seurakuntalaiset voivat myös toivoa virsiä.”

Ijäksen lisäksi seuroissa puhuu muun muassa Olli Koskenniemi Suomen Luterilaisesta Evankeliumiyhdistyksestä. Piikkiöläinen Päivi Korvensyrjä musisoi puheiden lomassa. Virsilaulua säestää kanttori Pekka Viljanen.

Uskonpuhdistusseurat on yksi Reformaation merkkivuoden 2017 Linkki avautuu uudessa välilehdessätapahtumista Piikkiön seurakunnassa.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.11.2016 / MV)

Tue Nov 22 15:21:57 EET 2016