Villalanka- ja lego keräys käynnissä

Onko laatikoidesi pohjalla villalankakeriä, joista ei ole koskaan tullut tehtyä mitään? Ovatko lapset kasvaneet ja kiinnostus legoihin hiipunut? Meillä on paikka näille kaappisi ylimääräisille! Maarian seurakunnassa on käynnissä villalanka- ja legokeräys diakoniatyölle ja lapsi- ja perhetyölle.

Villalankojen lisäksi keräyksessä otetaan vastaan myös vauvalankoja. Langat tulevat Sukkaset-käsityöryhmän käyttöön, ja niistä tehdään hypistelymuhveja muistisairaille, junasukkia kastevauvoille, villasukkia diakonian asiakkaille ja "onnittelusukkia" 100 vuotta täyttäville.

Hypistelymuhvi antaa tekemistä käsille levottomille käsille ja esimerkiksi rauhoittaa muistisairauteen mahdollisesti liittyvää levotonta motorista toimintaa. Muhvien sisälle ommellaan mm. nappeja, joita voi hypistellä.

Koska hypistelymuhvit lahjoitetaan alueen palvelutaloihin, lankojen tulee olla pesunkestäviä. Toiveena on, että langat ovat värikkäitä.

Lankoja voi tuoda arkisin klo 9-11 Raunistulan diakoniatoimistoon ja tiistaisin klo 11.30-14 Hepokullan seurakuntatalolle. Tarvittaessa diakonissa Ulla Valtosen kanssa voi sopia erillisen tuontiajan, p. 040 3417 495. Suuria eriä voidaan mahdollisesti myös hakea lahjoittajalta.

Legoja legopyhäkouluun

Legoja puolestaan kerätään suunnitteilla olevaa legopyhäkoulua varten. Ehjiä legoja voi tuoda ma 21.11., 28.11. ja 5.12. klo 8-17 Maarian pappilan talliin sekä ke 23.11., 30.11. ja 7.12. klo 17-18.30 Vanhaan pappilaan. Legoja ottaa vastaan perhe- ja pyhäkoulusihteeri Anne Saarni.

(Maarian seurakunnan viestintä 10.11.2016 /AH)

Thu Nov 10 15:35:01 EET 2016