Konsertissa kunnioitetaan nuoren muistoa

Nuorena kuolleiden muistolle järjestettävä konsertti tarjoaa lohtua läheisille.

nuorenmuistolle_kuva2_L.jpg

Martinkirkossa hiljennytään perjantaina 28. lokakuuta kello 18 muistelemaan alle 30-vuotiaina kuolleita nuoria.

– Konsertti nuoren muistolle on tarkoitettu kaikille, jotka ovat menettäneet nuoren elämässään, kertoo vs. nuorisotyönohjaaja Samuli Santala Martinseurakunnasta.

Martinkirkossa pidettävä tilaisuus alkaa muistokynttilöiden sytytyksellä. Konsertissa kuullaan musiikkia Martin ja Piikkiö seurakuntien nuorten esittämänä.

Luvassa on kappaleita Juha Tapiolta, Johanna Kurkelalta, Ellinooralta ja Ville Valolta. Tilaisuudessa kuullaan myös nuorten oma kappale sekä urkumusiikkina sävellykset Gabriel Piernéltä ja Joonas Kokkoselta.

– Oppilaitospappi Atte Airaksinen lukee tilaisuudessa raamatunkohtia ja lausuu muutaman sanan. Konsertin yhteislauluna on Halleluja, tunnet sydämeni. Lopuksi tarjolla on iltatee Martin seurakuntatalolla, Santala sanoo.

Katariinanseurakunnasta lähtöisin oleva muistokonsertti on jokavuotinen perinne. Konsertteja on järjestetty aiemmin Tuomiokirkossa ja Piikkiön kirkossa. Konsertin järjestää seurakuntien nuorisotyö.

– Olemme halunneet tarjota omaisille, ystäville ja läheisille tilaisuuden, jossa he voivat muistella nuoria ja lohduttautua, Santala toteaa.

Konsertti nuoren muistolle Martinkirkossa (Huovinkatu, 20810 Turku) perjantaina 28.10. klo 18.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 21.10.2016 / S-ML)

Fri Oct 21 09:22:01 EEST 2016