Rukoushetki Aleppon ja rauhan puolesta

Maarian kirkossa hiljennytään maanantaina 24.10 klo 17 rukoushetkeen Syyrian sodan ja Aleppon uhrien sekä rauhan puolesta. Kirkon kellot soivat saattokelloina ennen rukoushetken alkua. 24.10. vietetään sekä YK:n päivää että rauhan, ihmisoikeuksien ja kansainvälisen vastuun rukouspäivää

Aleppon-kellot_M.jpg

Rukoushetkessä on mukana kirkkoherra Katri Rinne. Kitaraa soittaa ja laulaa nuorisotyöntekijä Kari Sinkkonen. Hetken lopuksi lauletaan yhdessä laulu Kahden maan kansalainen.

Kirkonkellojen soittaminen Syyrian Aleppon uhreille alkoi Kallion seurakunnasta 12.10. Kellojen soittaminen levisi nopeasti koko Suomeen ja myös ympäri maailmaa. Kellojen soitolla osoitetaan myötätuntoa Syyrian sodan ja erityisesti Aleppon pommitusten uhreille. Myös Maarian kirkon kellot soivat joka päivä klo 17 maanantaihin 24.10. asti.

(Maarian seurakunnan viestintä 20.10.2016/ AH)

2016-10-20 10:45:22.0