Kirkkoon liittyminen entistä helpompaa

Kirkko on uudistanut Liity kirkkoon -verkkopalvelunsa. Liittyä voi nyt näppärästi ja nopeasti pankkitunnuksin.
Liitykirkkoon_500x333_lukkari_S.jpg

Liity kirkkoonLinkki avautuu uudessa välilehdessä -palvelun kautta on yksinkertaista ja helppoa liittyä kirkon jäseneksi. Käyttäjä voi tunnistautua palvelussa pankkitunnuksien avulla, jolloin valtaosa tarvittavista liittyjän tiedosta saadaan suoraan väestötietojärjestelmästä.

Kirkkoon liittyjän tarvitsee täyttää verkkolomakkeeseen vain puhelinnumeronsa tai sähköpostiosoitteensa. Tämän jälkeen liittymislomake siirtyy sähköisesti liittyjän seurakuntaan, jossa liittyminen käsitellään.

Tunnistautuminen pankkitunnuksilla on käytössä monissa palveluissa, ja se on turvallista. Uudistetun palvelun myötä liittymislomakkeen täyttäminen on entistä helpompaa, ja samalla liittymisprosessi nopeutuu kokonaisuudessaan, toteaa projektipäällikkö Katri Meripaasi kirkkohallituksesta.

Aikaisemmin kaikki liittymislomakkeet tulostettiin ja postitettiin paperimuodossa seurakuntiin, joissa varsinainen liittymisen käsittely vasta tapahtui.

Toisin on nyt, sillä 15. syyskuuta alkaen liittymisilmoitus on edennyt seurakunnan käsiteltäväksi suoraan verkon kautta, Meripaasi kertoo.

Jos käyttäjällä ei ole mahdollisuutta tunnistautumiseen pankkitunnuksien avulla, hän voi lähettää palvelun kautta seurakuntaan yhteydenottopyynnönLinkki avautuu uudessa välilehdessä, jonka avulla kirkkoon liittyminen voidaan laittaa vireille.

Kirkkoon on myös mahdollista liittyä asioimalla seurakunnassa sekä tulostamalla ja täyttämällä verkkolomakeLinkki avautuu uudessa välilehdessä ja toimittamalla se oman kotikunnan seurakuntaan.

Palvelun suunnittelussa on kiinnitetty erityistä huomiota tietoturvallisuuteen.

Palvelua kehitetään seuraavaksi siten, että nykyisen suomen- ja ruotsinkielisen käyttöliittymän lisäksi on tulossa myös englanninkielinen versio. Lisäksi palvelua laajennetaan niin, että myös alaikäisten ja ulkomailla asuvien on mahdollista liittyä kirkkoon palvelun kautta. Palvelu löytyy osoitteesta liitykirkkoon.fi.

Kirkkoon on liittynyt tänä vuonna noin 13 000 henkilöä. Turun ja Kaarinan seurakuntaan liittymisestä voit lukea lisää täältä.

(Kirkon tiedotuskeskus, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 29.9.2016 / S-ML)

Thu Sep 29 14:27:01 EEST 2016