Mikael Agricola -aiheinen mobiilipeli innostaa Turun Kirjamessuilla

Turun Kirjamessuilla opiskelijoita ja muuta yleisöä kannustetaan kulkemaan alueella Turku Game Labin kehittämää, Mikael Agricola -aiheista mobiilikäyttöistä messupeliä käyttäen. Peli on osa lokakuun lopulla alkavan reformaation merkkivuoden ohjelmatarjontaa Turussa ja Turun Kirjamessuilla.
Messupeli_THUMB.jpg

Mobiilisovelluksen mahdollistamat pelitehtävät ja tietovisat avaavat ovet uusille oivalluksille ja johdattelevat aiheeseen entistä syvemmin.

– Tarkoituksenamme on tuoda peliteknologian avulla uudenlaisia wow-kokemuksia ja -elämyksiä elävöittämään esimerkiksi tämän kaltaisia messutapahtumia, pohtii projektityöntekijä Pekka Qvist Turun AMK:n ja Turun yliopiston pelilaboratoriosta Turku GameLabista.

Mahdollisuus oivaltaa ja päästä aiheeseen kiinni syvällisemmin

Messupelissä liikutaan Turun Mikael -hahmon opastuksella ympäri messualuetta:

– Käytännössä pelaajat keräävät ja skannaavat peliin liittyviä kuva-aiheita Mikael Agricola-teemaisista postikorteista, Qvist kertoo.

Lisäksi peli tarjoaa messukävijöille Lingsoft Oy:n One-Hour Words (OHW) -sanaston avulla Agricola-aiheista tietoutta. Sanaston tietojyväsiä on poimittu pelaajalle myös pelin sisältämien erilaisten minipelien ja tietovisojen palkinnoiksi.

– Laajan Agricola-aiheisen OHW-sanaston avulla messukävijät pääsevät asiaan sisälle helposti, ja uusille oivalluksille annetaan mahdollisuus, toteaa Ossi Tuusvuori Lingsoft Oy:stä. Sanasto toteutettiin alun perin vuonna 2007 vietetyn Agricolan juhlavuoden yhteydessä.

Messuilla voi myös törmätä ihka elävään maisteri Mikael Agricolaan (Niilo Rantala), joka ajan hengen mukaisesti pelaa hänkin kännykällään mobiilipeliä.

Turun Kirjamessuilla pelattavissa oleva Turku GameLabin kehittämä Mikael Agricola -aiheinen messupeli on toteutettu yhteistyössä Turun Messukeskuksen ja Lingsoft Oy:n kanssa Tekesin-rahoitteisessa Fast WOW Boosting SME Business -projektissa.

Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä on paikalla Turun Kirjamessuilla. Yhtymän messuohjelman löydät täältäLinkki avautuu uudessa välilehdessä. Reformaation merkkivuoteen liittyvät ohjelmat löytyvät täältä.

Lisätietoja pelistä:
projektityöntekijä, Pekka Qvist, +358 50 598 5741, pekka.qvist@turkuamk.fi

Lisätietoja Kirjamessujen reformaation merkkivuoden ohjelmasta:
projektikoordinaattori Katariina Ylikännö, 040 3417 649, katariina.ylikanno@evl.fi

Lisätietoja seurakuntayhtymän ohjelmasta Kirjamessuilla:
tiedostupäällikkö Paula Heino, 040 3417 281, paula.heino@evl.fi

(26.9.2016, Turun AMK:n viestintä / Johanna Stenroos-Vuorio, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä / AH)

Mon Sep 26 13:02:01 EEST 2016