Pappilanmäellä ketotalkoot Piikkiössä

Piikkiön pappilan aittakedolla järjestetään maanantaina 26.9. syksyn toiset ketotalkoot. Harava, talikko tai viikate talkoovälineenä vanhaa kallioketoa autetaan porukalla uusiutumaan niittämällä ja haravoimalla pitkäksi venähtänyt heinikko.

Ketotalkoissa on tehtävää niin isoille kuin pienille. Talkoissa voi myös vain piipahtaa, jos aikataulu on tiukka. Aittakedon noin puolen hehtaarin alueella aloitetaan työt noin klo 17 ja jatketaan noin kahdeksaan, jos puhtia riittää.

Piikkiön seurakunnan, Piikkiö-Seuran ja Kaarinan luonnonsuojeluyhdistyksen yhteistyönä aittaketoa on hoidettu talkoilla jo muutaman vuoden ajan. Tavoitteena on ennallistaa ketoa eli tukea ketokasvien paluuta vanhalle kalliokedolle.

Talkoiden tukikohtana toimii Piikkiön pappila, jossa kirkkoherra tarjoaa talkoomehut ja kahvit klo 19.30 alkaen.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 26.9.2016

Sat Sep 24 17:55:29 EEST 2016