Kirkonmäkitapahtuma Mikaelissa 25.9.

Muutaman kerran vuodessa Mikaelin kirkonmäellä on isompi perhetapahtuma, jossa on satamäärin kävijöitä. Seuraavaksi liikutaan kirkon kupeessa sunnuntaina 25.9. klo 15-17.
Kirkonmäkitapahtuma 25.9.16_XL.jpg

Mäeltä ja kirkosta löytyy puuhaa kaiken ikäisille. Kirkon ovet ovat auki tutustumiselle, pihalta ja kirkosta löytyy erilaisia toimintapisteitä koko perheelle. Tämän kerran uutuutena on paperilennokkien liitokilpailu urkuparvelta yli kirkkosalin. Kasvomaalarin vastaanotollakin kannattaa käväistä. Pihalla pääsee ratsastamaan ponilla (2€) ja liikunnallinen rastirata kutsuu sekä lapsia että lapsenmielisiä. Joka kerta on myös tarjoilua, tällä kertaa lettuja.

Kirkonmäkitapahtuman jälkeen on kirkossa klo 17 koko perheelle suunnattu nuorekas Mikaelmessu, jonka musiikista ovat vastuussa Jippu ja Mikaelmessu house band. Pasi Jaakkola jakaa ajatuksia rakkauden kaksoiskäskystä ja Matti Hernesaho juontaa tilaisuuden.

Mikaelmessu on positiivisella tavalla erilainen – se on rakenteeltaan kevyempi, musiikiltaan innostava ja svengaava ja kirkossa saa olla hauskaa. Jokainen messu esimerkiksi alkaa papin vitsillä. Lasten touhut ja äänet mahtuvat kirkkoon ja messussa on lapsille myös leikkihuone ja pyhäkoulu. Kaikille on tarjolla iltapalaa messun jälkeen.

Mikaelinseurakunta 19.9. TH

2016-09-19 21:13:47.0