Porkkanamarkkinoilta syksyn satoa

porkkanat nettiin_XL.jpg

Tuomiokirkkotorilla järjestetään perinteiset porkkanamarkkinat lauantaina 17.9. klo 11-14. Markkinoilla on myynnissä syksyn satoa ja ainutlaatuisia elämyksiä Suomen Lähetysseuran työn tukemiseksi. Anna Hällin ja Tapani Rantalan juontaman tilaisuuden avaa emeritus arkkipiispa Jukka Paarma. Hänen jälkeensä lavalle nousevat Jussi Hankela Suomen Lähetysseurasta sekä nykyisin Särkisalon kulttuuripappilaa pyörittävä Lilja Kinnunen-Riipinen, joka kertoo työvuosistaan Thaimaassa. Musiikista vastaavat SUMU big band, Kamu-kvartetti, Tuomiokirkon kuoro sekä Ilona & co.

Tapahtuman pääosassa ovat tälläkin kertaa kotoisia makuja purkittaneet vapaaehtoiset, joiden myyntitiskeiltä löytyy muun muassa mehuja, hilloja, juureksia ja leivonnaisia. Markkinaväki voi ostaa vatsan täytteeksi myös porkkanakeittoa ja -leivoksia sekä makkaraa ja lettuja.

Lähiympäristöön pääsee tutustumaan uusista näkökulmista kymmenen euron hintaan. Jukka Paarma johdattaa osallistujat Piispankadun historiakävelyille, ja Asko Etelä nousee huimapäiden kanssa ylös Tuomiokirkon torniin maisemia katsomaan klo 11.30 ja 13.00.

Lapsille on tarjolla ilmapalloja ja ongintaa. Lisäksi Kas kummaa! -nukketeatteri viihdyttää pikkuväkeä Tuomiokirkossa klo 11.30 ja 12.30.

Markkinoilla ovat mukana Turun tuomiokirkkoseurakunta, Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymä, Suomen Liikemiesten Lähetysliitto, Lähetysyhdistys Betel sekä monet lähialueen seurakunnat.

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 9.9. 2016/ MS)

Fri Sep 09 09:33:02 EEST 2016