Sukellus Lutherin ajatuksiin ja elämään

Syksyllä Raunistulan seurakuntatalolla voi sukeltaa Martti Lutherin kristillistä maailmaa muokanneisiin ajatuksiin, kun keskiviikkona 7.9. klo 18 alkaa luento- ja keskustelusarja Lutherin elämästä ja reformaation keskeisimmistä löydöistä. Iltoihin ovat tervetulleita myös ne, jolle Luther ja toimintansa ovat entuudestaan vieraita.
Luther-piirretty-neliö-pienempi_THUMB.jpg

Sarja jatkuu syksyn ajan joka toinen keskiviikko 16.11. asti. Alustajina ovat Maarian seurakunnan kirkkoherra Katri Rinne ja lähetyssihteeri Lauri Lehtinen. Ensimmäisessä illassa 7.9. teemana on Lutherin jalanjäljissä sanoin ja kuvin.

Sarjan päätteeksi keskiviikkona 23.11. klo 18 järjestetään Raunistulan seurakuntatalolla yhteislaulutilaisuus, jossa pääsee laulamaan Lutherin sanoittamia virsiä. Tällainen on muun muassa joulunajan suosikki ”Enkeli taivaan”.

Illat on osa lokakuun lopussa alkavan reformaation merkkivuoden ohjelmaa. Reformaation merkkivuotta vietetään tulevana vuonna ympäri maailmaa 500 vuotta sen jälkeen, kun Luther julkisti 95 anekaupan vastaista teesiään.

Ydinkysymyksiä - reformaation löytöjen äärellä -luentosarja
Raunistulan srk-talo, Murtomaantie 12

7.9. Lutherin jalanjäljissä sanoin ja kuvin
21.9. Lutherin suuri löytö – syntinen ja vanhurskas