Lontoolainen Parish of Wanstead Choir konsertoi Turun tuomiokirkossa

Turussa keskiviikkona alkava Nordklang16-kuorotapahtuma tuo Turun Tuomiokirkkoon paitsi pohjoismaisia kuoroja ja kuorolaulajia, myös lontoolaisen Parish of Wanstead Choirin. Kuoro konsertoi Turun tuomiokirkossa osana Kesämusiikki-sarjaa keskiviikkona 3.8. klo 14. Konserttiin on vapaa pääsy.

Kuoro laulaa lisäksi Tuomiokirkon lauantaina 6.8. iltamessussa klo 18 sekä sunnuntaina 9.8. messussa klo 10. Lauantain iltamessussa on otettu vaikutteita anglikaanisesta Evensong-iltahartausperinteestä. Sunnuntain messu on osa Nordklang16-tapahtuman ohjelmaa.

Parish of Wanstead Choirin johtaja David Todd on aikaisemmin tehnyt yhteistyötä Turun tuomiokirkon nuorisokuoron, TCYC:n, kanssa ja vieraillut sen johtajana. Yhteistyö on toiminut myös toiseen suuntaan, kun TCYC:n johtaja Anu Åberg, on puolestaan vieraillut lontoolaiskuoron johtajana.

Yhteispohjoismainen Nordklang16-kuorotapahtuma järjestetään Turussa 3.8–6.8. Tapahtuma koostuu mm. työpajoista, konserteista ja yhteisistä lauluhetkistä. Se järjestetään kolmen vuoden välein eri Pohjoismaissa.

Konsertti: Parish of Wanstead Choir
ke 3.8. klo 14