Pokémon Go:n pelaajat ottavat haltuun Turun kirkot ja hautausmaat

Kuten muualla Suomessa, Pokémon Go:n pelaajat ovat valloittaneet myös Turussa kirkkojen ympäristöt ja hautausmaat. Pelaajat ovat tervetulleita pelaamaan kirkkoihin ja hautausmaille, kunhan muistavat tilojen ja alueiden luonteen.
IMG_1741_M.jpg

– Hautausmailla tulee kunnioittaa hautarauhaa, omaisia ja muita hautausmailla kävijöitä sekä muistaa, että ne ovat olemassa hiljentymistä varten, toteaa Turun hautausmaan työnjohtaja Anne Salo.

Turun hautausmaalla nurmialueet ovat paitsi perinteisiä hautapaikkoja, myös tuhkien sirottelualueita. Esimerkiksi hautausmaan muistolehdossa, on tuhansien ihmisten tuhkat, joita läheiset käyvät muistelemassa. Hautausmaalla tuleekin pysytellä käytävillä eikä lähteä metsästämään Pokémoneja nurmialueilta tai metsästä.

–  Pyörät ja muut kulkuvälineet tulee myös jättää hautausmaan ulkopuolelle parkkiin, Salo kertoo.

Turun ja Kaarinan alueen kirkoista ainakin Tuomiokirkolla, Mikaelinkirkolla, Henrikinkirkolla, Pyhän Katariinan kirkolla ja Varissuon kirkolla sekä Maarian pappilassa on Pokémon Gym, jossa pelaajat voivat taistella Pokémoneillaan toisiaan vastaan.

Tuomiokirkon kivijalassa sijaitsevassa Domcaféssa sekä Maarian kirkolla on lisäksi mahdollista ladata jahdissa tyhjentyneitä kännykän akkuja sekä levähtää hieman itsekin. Kaarinan kirkolla ei ole varsinaista latauspistettä, muuta kirkon vahtimestari on luvannut päästää pelaajia hetkeksi sisälle lataamaan, jos he sitä pyytävät ja tilanne sen sallii.

Domcafé on auki ma-pe klo 11–16 sekä la-su klo 11–15. Maarian kirkko on auki 5.8. asti arkisin klo 11–17.

LISÄTIETOJA:
Annina Herranen, viestintäsihteeri, p. 040 3417 154, annina.l.herranen@evl.fi

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 22.7.2016 / AH)

2016-07-22 09:38:00.0