Opastuksia historiaan ja arkkitehtuuriin Mikaelinkirkossa

Mikaelinkirkossa järjestetään heinä- ja elokuussa maksuttomia opastuksia, joissa syvennytään kirkon historiaan ja arkkitehtuuriin. Yleisopastukset ovat tiistaisin ja keskiviikkoisin klo 12, ja ne lähtevät liikkeelle kirkon aulasta.
Mikaelin kirkko2_M.jpg

Mikaelinkirkossa järjestetään heinä- ja elokuussa maksuttomia opastuksia, joissa syvennytään kirkon historiaan ja arkkitehtuuriin. Yleisopastukset ovat keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12, ja ne lähtevät liikkeelle kirkon aulasta. Opastukset on suunniteltu yhteistyössä Mikaelinkirkon nuorten kesäoppaiden kanssa.

Maanantaina 18.7. ja keskiviikkona 10.8. klo 15 järjestetään lisäksi teemaopastukset, joissa tarkastellaan Mikaelinkirkkoa kokonaistaideteoksena. Kukkiva taiteiden kirkko -kierroksilla keskitytään kirkon suomalaisesta luonnosta nousevaan kasviaiheiseen ornamentiikkaan ja kristilliseen symboliikkaan.

Vuonna 1905 valmistunut Mikaelin kirkko on tunnettu mm. upeista kansallisromanttisista koristemaalauksistaan, joiden aiheina on esimerkiksi saniaisia, männynkäpyjä ja ruusuja. Kirkon on suunnitellut Lars Sonck. Se edustaa ulkoasultaan uusgotiikkaa ja sisustaltaan art nouveau-tyyliä.

Lisätietoja:
Eija Kumpulainen, p. 050 3030 443

Mikaelinkirkon opastukset
heinä-elokuussa
keskiviikkoisin ja torstaisin klo 12 (ei opastusta 27.7. ja 18.8.)
ma 18.7. ja ke 10.8. klo 15 Kukkiva taiteiden kirkko -opastukset
Opastukset ovat maksuttomia

(Turun ja Kaarinan seurakuntayhtymän viestintä 11.7. / AH)

Mon Jul 11 11:27:00 EEST 2016