Rippikoulu Turun tuomiokirkkoseurakunnassa

Rippikoulu ja konfirmaatio ovat nuoren elämässä suuria askeleita. Rippikoulun voi toteuttaa monella tavalla, eikä sille ole ikärajaa. Rippikoulun voi käydä myös aikuisena. Konfirmaation jälkeen voi käydä itsenäisesti ehtoollisella, toimia kummina, saada kirkollisen vihkimisen ja asettua ehdolle seurakuntavaaleissa.

Rippikoulu on uskonnollista kasvatusta. Samalla rippikoulu avaa ymmärrystä suomalaiseen kulttuuriin ja kannustaa miettimään elämän suuria kysymyksiä. Monelle se on myös juhlava perinne, joka tuo aiemmatkin sukupolvet lähelle omaa elämää.

Nuorten rippikoulut kaudella 2023-2024

Turun ja Kaarinan seurakuntien yhteinen rippikouluesite postitetaan rippikouluikäisten seurakuntien jäsenten koteihin elokuussa. Esitettä pääsee lukemaan myös seurakuntien yhteisiltä rippikoulusivuilta, jotka löydät tämän linkin takaa.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Rippikouluja on erilaisia ja jokaiselle löytyy varmasti vaihtoehto. Rippikoulu kannattaa valita oman mielenkiinnon ja jaksamisen mukaan - esimerkiksi leiririppikoulu ei ole lainkaan ainoa vaihtoehto. Tutustu rippikouluihin kaikessa rauhassa ja ilmoittaudu sitten mukaan.

Ensi kauden rippikouluihin ilmoittautuminen on avoinna 16.8.-10.9.2023. Tämän jälkeen voi vapaille paikoille ilmoittautua 29.9. alkaen. Perehdy ilmoittautumiseen ja rippikouluihin seurakuntien yhteisillä rippikoulusivuilla.

Rippikoulu aikuiselle

Rippikoulu on mahdollista suorittaa myös aikuisena yksityisesti. Tuolloin opetus räätälöidään rippikoulun kävijälle sopivaksi. Konfirmaatio toimitetaan yksityiskonfirmaationa. Tuomiokirkkoseurakunnassa aikuisrippikoulun järjestelyistä vastaa Miika Ahola, miika.ahola@evl.fi, p. 040 341 7591. Jos haluat käydä aikuisrippikoulun, olethan yhteydessä Miikaan.

Nuoria nurmikolla, muodostavat käsillään sydämen. Kuvattu ylhäältäpäin.