Lapset askartelevat. Kuvituskuva.

Lapsille ja lapsiperheille

Seurakunnissa riittää menoa ja meininkiä, kun viikoittain ympäri kaupunkeja olevat seurakuntatilat täyttyvät pienistä ja vähän isommista lapsista sekä heidän vanhemmistaan.

Seurakunnissa toimii säännöllisesti muun muassa kaikille avoimia perhekerhoja, vauvakahviloita ja pyhäkouluja – muskareita, päiväkerhoja ja liikuntaryhmiä unohtamatta. Monissa kirkoissa järjestetään myös perheille suunnattuja jumalanpalveluksia, joissa lapset saavat hiljentyä omalla tavallaan.

KouluikäisetLinkki avautuu uudessa välilehdessä pääsevät touhuamaan yhdessä erilaisissa kerhoissa, iltapäivätoiminnassa, tapahtumissa, retkillä ja leireillä.

Kaikenikäisille lapsille ja koko perheelle suunnatusta toiminnasta löydät lisää tietoa lasten ja perheiden omilta sivuiltaLinkki avautuu uudessa välilehdessä.

Partion kanssa tehtävästä yhteistyöstä voit lukea kunkin seurakunnan sivuilta.

Lapsille ja perheille suunnatun toiminnan tavoitteena on toteuttaa arjen kristillisyyttä läsnäolona, vuorovaikutuksena, hiljentymisenä ja pyhän kohtaamisena. Toiminnalla haluamme tarjota lapsille ympäristön, jossa on hyvä toimia yhdessä toisten kanssa, leikkiä ja oppia.

Siirry lukemaan lisää lasten ja perheiden omilta sivuilta.Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Tervetuloa Skappeliin!

Skappeli on lapsiperheiden olohuone Skanssin kauppakeskuksen 2. kerroksessa.

Järjestämme avointa ja maksutonta toimintaa ma/ti/to ja pe klo 9-16 sekä keskiviikkoisin klo 10-16.

Maanantaisin ja tiistaisin parittomilla viikoilla myös avoinna myös klo 17-19. Lisäksi muita yhteistyökumppaneiden aukioloaikoja.

Perheet voivat osallistua lastenohjaajien järjestämiin eri toimintoihin, tai vaan tulla ja olla, hengähtää arjessa ja kohdata muita aikuisia sekä lapset leikkikavereita. Toimintaamme ovat tervetulleita kaikenlaiset perheet. Meillä jokainen saa kokea olonsa tervetulleeksi.

Lue lisää Skappelista

Lapset istuvat penkillä. Kuvituskuva.